Directorii de şcoli din învăţământul botoşănean nu vor consorţii şcolare

Scoala 3 BotosaniDoar două consorţii şcolare s-au înfiinţat în învăţământul botoşănean. Este vorba de consorţiul format din Şcoala Dumbrăviţa-Şcoala Cristineşti şi Şcoala Cornerstone Dorohoi, al doilea consorţiu cuprinzând Grupul Şcolar Flămânzi şi Şcoala Flămânzi. Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar judeţean susţin că alte consorţii şcolare vor putea fi înfiinţate abia în anul şcolar viitor. Daniel Botezatu, inspector general adjunct al IŞJ, a declarat că directorii şcolilor din judeţul Botoşani nu s-au arătat interesaţi de înfiinţarea acestor consorţii, drept pentru care se vor face verificări pentru a afla motivul acestei reţineri.

În ambele situaţii este vorba de cadre didactice care sunt titulare şi într-un loc şi în celălalt. Consorţiul şcolar va asigura o oarecare stabilitate. inclus în ceea ce priveşte politica de personal a acestor unităţi de învăţământ. Aşteptăm şi alte şcoli să facă acest pas. Din păcate, doar două cereri de înfiinţare a consorţiilor şcolare am avut. Ne-am propus ca în perioada imediat următoare să verificăm dacă s-a pus în discuţia Consiliului de Administraţie înfiinţarea acestor consorţii, pentru că din discuţiile cu mulţi dintre directori au spus că unităţile lor de învăţământ nu doresc să înfiinţeze aceste consorţii. Şi atunci voi solicita procese verbale de la consiliile de administraţie, pentru că avem bănuiala că mulţi dintre directori, din varii motive, se tem că îşi vor pierde funcţia de director sau nu cunosc metodologia„, a precizat adjunctul IŞJ.

Reprezentanţii sindicatelor din învăţământ susţin că, constituirea consorţiilor şcolare era un lucru bun. Liviu Axinte, liderul Ligii Sindicatelor din Învăţământ, susţine că în cadrul acestor consorţii se poate asigura mobilitatea personalului didactic, lucru care ar fi dus la o descentralizare în ceea ce priveşte resursele umane. 

Faptul că nu s-au constituit aceste consorţii ţine mai mult de orgoliul personal al directorilor de unităţi şi teama de apariţie a unei suprastructuri în organizarea şcolii„, a precizat Axinte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *