Elevii și profesorii de la Școala din Hănești, participanți la proiectului educaţional „Istoric pentru o zi”

proiect scoala hanestiSâmbătă, 13 iunie 2015, la Şcoala Gimnazială nr. 1 din Lunca Ilvei, județul Bistriţa-Năsăud, a avut loc prima ediţie a proiectului educaţional inter-regional „Istoric pentru o zi”.

Proiectul este rezultatul muncii unei echipe de profesori coordonatori, ce provin de la cinci şcoli din patru judeţe, profesori uniţi de pasiunea faţă de istorie şi dragostea faţă de meserie şi elevi. La proiect participă Şcoala Gimnazială „Teofil Vâlcu”Hăneşti- județul Botoşani, care este şi instituţia aplicantă, reprezentată de profesorul Artemiza Damian, gazda primei ediţii, Şcoala Gimnazială nr. 1 Lunca Ilvei, jud. Bistriţa-Năsăud, reprezentată de prof. Lucian-Emil Antonache, care a fost şi organizatorul evenimentului, Liceul Teoretic Ion Neculce, Târgu Frumos, jud. Iaşi, reprezentat de prof. dr. Sergiu-Constantin Enea, Colegiul Economic Administrativ, Iaşi, jud. Iaşi, reprezentat de prof. dr. Tiberius Părpăuţă şi Şcoala Gimnazială nr. 1, Ghemăneşti, com. Drânceni, jud. Vaslui, reprezentată de prof. Tiberiu-Eugen Dogariu; fiecare echipaj a fost alcătuit din 3 elevi de vârste şi niveluri diferite, astfel întâlnindu-se elevi de clasele a VII-a şi până la clasa a X-a.

like facebookPentru buna desfăşurare a proiectului au colaborat prof. Mihaela Filip, Inspector Şcolar pentru Istorie, ISJ Botoşani, prof. Alina Bârlădeanu, Colegiul Economic Administrativ Iaşi, prof. pentru învăţământ primar, Viorica Teodorescu, Şcoala Gimnazială „Teofil Vâlcu”, Hăneşti, prof. Cristina-Elena Georgescu, Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională, Vaslui şi asociaţia Societas Pro Patrimonium, Târgu Frumos.

proiect scoala hanestiProiectul reprezintă o încercare de învăţare a istoriei într-un alt mod decât cel din manuale. Într-un altfel de cadru, nonformal, elevii se simt degajaţi şi participă intens şi cu plăcere la activităţi. Necesitatea implementării acestui proiect rezultă din viziunea şi misiunea şcolii conform cărora nevoile şi înclinaţiile fiecărui copil vor fi dezvoltate, astfel încât fiecare să-şi recunoască valoarea şi să aibă încredere în potenţialul lor. Din această perspectivă, proiectul contribuie la promovarea conceptului de educaţie incluzivă, răspunde nevoilor de dezvoltare ale fiecărui membru din grupul ţintă, dezvoltarea competenţelor-cheie ale elevilor şi ajută la creşterea randamentului şcolar.

Identitatea unei persoane este dată de apartenenţa sa la o naţiune, de trecutul acesteia şi de limba pe care o vorbeşte. Identitatea unui neam este reflectată în trecutul său, tradiţiile pe care le-a moştenit şi aspiraţiile prezentului. Formarea unui copil ca cetăţean deplin al acestei naţiuni depinde, în mare măsură, şi de aportul profesorilor de istorie care au menirea de a insufla elevilor dragostea pentru neam şi valorile lui. Ne propunem să realizăm  o serie de activităţi cultural-artistice în care să fie îmbinate teme comune din istoria românilor în urma căruia elevii să îşi verifice cunoştinţele actuale şi să dobândească unele noi”, susţine profesorul Artemiza Damian de la Şcoala din Hăneşti.

Prin derularea proiectului educaţional Istoric pentru o zi se urmăreşte implicarea celor trei factori esenţiali familie – şcoală – comunitate, în asigurarea calităţii demersului didactic, în punerea în practică a noului curriculum şi formarea competenţelor necesare studierii istoriei.

Proiectul, care este unul cultural, artistic şi ştiinţific, se va desfăşura bianual, o dată pe semestru, într-o zi de sâmbătă din lunile noiembrie/decembrie şi mai/iunie, iar activităţile vor fi variate şi stabilite de fiecare partener care organizează manifestările.

Juriul acestei prime ediţii a fost alcătuit din preot-profesor Gavril Damian, prof. Alina Bârlădeanu şi prof. Andreia Chibici. Deşi nu a intenţionat promovarea unei competiţii între şcolile participante, totuşi, juriul a trebuit să desemneze un câştigător, prima ediţie fiind câştigată de elevii Colegiului  Economic Administrativ din Iaşi și de Școala Gimnazială nr.1 Ghermănești,com. Drânceni, jud. Iași.  Mai important este că elevi din 4 judeţe s-au cunoscut, s-au împrietenit, au relaţionat şi au văzut moduri diferite de lucru şi de prezentare.

Considerăm că prima ediţie a fost un real succes, elevii au fost încântaţi de ce au văzut şi au auzit şi şi-au declarat intenţia de a participa şi la a doua ediţie,care se va desfăşura în luna octombrie în judeţul Iaşi”, mai spune profesorul botoșănean Artemiza Damian.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *