Firmă din Botoşani intrată în insolvenţă. Tribunalul a decis cine va fi lichidatorul

O societate comercială din județul Botoșani a intrat, de miercuri, în insolvență, în baza unei decizii luate de Tribunalul Botoşani. Magistraţii botoşăneni au dispus declanşarea procedurii de insolvenţă în cazul firmei Ando Expert Agrofarm din comuna Păltiniș. Măsura a fost dispusă la solicitarea administratorului său, Silvia Andruș.

Tribunalul a numit în funcţia de administrator judiciar provizoriu societatea LEXRO INSOLV SPRL.

Firma Ando Expert Agrofarm, al cărei obiect principal de activitate este „Inchirierea si subinchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiriate”, figurează în baza de date a Ministerului de Finanțe ca având pierderi în ultimii trei ani în care a depus bilanțuri contabile, respectiv 2020, 2021 și 2022.

În 2022, societatea, cu un singur angajat, a avut pierderi de 56.883 lei.

Solutia pe scurt:

Admite cererea formulată de debitorul ANDO EXPERT AGROFARM S.R.L., prin administrator Andruş Silvia . În temeiul art. 71 alin. 1 teza I din Legea 85/2014, Dispune deschiderea procedurii generale de insolvenţă a debitorului ANDO EXPERT AGROFARM SRL Botoşani. În temeiul art. 73 rap. la art. 45 lit. d) teza a II -a din Legea 85/2014, Desemnează în calitate de administrator judiciar provizoriu pe LEXRO INSOLV SPRL, care va îndeplini atribuţiile prevăzute de art. 58 din lege, cu un onorariu provizoriu de 2.500 lei. În temeiul art. 99 din Legea 85/2014, Dispune ca administratorul judiciar să notifice deschiderea procedurii: debitorului, creditorilor menţionaţi în lista depusă de debitor potrivit art.74 şi Oficiului Registrului Comerţului în vederea efectuării menţiunilor corespunzătoare. În temeiul art.99 alin.3 notificarea se va realiza potrivit Codului de procedură civilă şi va fi publicată, pe cheltuiala averii debitorului, într-un ziar de largă circulaţie şi în Buletinul Procedurilor de Insolvenţă.

În temeiul art.100 din LG nr.85/2014: Fixează termenul-limită de depunere de către creditori a opoziţiei la încheierea de deschidere a procedurii în termen de 10 zile de la comunicarea notificării. Fixează termenul-limită pentru înregistrarea cererii de admitere a creanţelor asupra averii debitorului la data de 26.01.2024. Fixează termenul pentru verificarea creanţelor, de întocmire şi de publicare în BPI a tabelului preliminar de creanţe la 16.02.2024. Contestaţiile la tabelul preliminar trebuie depuse la tribunal în termen de 7 zile de la publicarea în B.P.I. Sub sancţiunea anulării, contestaţia va fi însoţită de dovada, în original, a achitării taxei judiciare de timbru de 200 lei, precum şi de toate înscrisurile pe care partea înţelege să se folosească în dovedirea susţinerilor sale, cu arătarea oricăror altor probe care se solicită, cu excepţia celor care nu se află în posesia părţii sau care nu sunt cunoscute la momentul formulării contestaţiei. Partea care formulează contestaţia este obligată să trimită, cu confirmare de primire, câte un exemplar al contestaţiei şi al documentelor ce o însoţesc administratorului judiciar, creditorului a cărui creanţă o contestă (dacă este cazul), precum şi administratorului special, sub sancţiunea amenzii prevăzute de art. 187 alin. 1 pct. 2 C.proc.civ.. Întâmpinarea se depune în termen de 10 zile de la comunicarea contestaţiei şi a documentelor care o însoţesc. Partea care formulează întâmpinarea este obligată, sub sancţiunea decăderii de a mai propune probe şi de a invoca excepţii, să comunice un exemplar al întâmpinării, cu confirmare de primire, contestatorului, administratorului judiciar şi administratorului special, după caz. Fixează termenul pentru definitivarea tabelului creanţelor la 12.03.2024. În cazul în care s-au formulat contestaţii împotriva tabelului preliminar, părţile (contestatorul, intimatul, administratorul judiciar şi administratorul special) sunt obligate să depună la dosar, până la termenul de definitivare a tabelului creanţelor, dovada îndeplinirii obligaţiilor de trimitere, cu confirmare de primire, a contestaţiilor şi întâmpinărilor, către părţile adverse. Fixează data şedinţei adunării creditorilor la data de 21.02.2024, la sediul pe care administratorul judiciar îl va comunica din timp creditorilor şi convoacă creditorii debitoarei, şedinţă care va avea în mod obligatoriu pe ordinea de zi atât confirmarea/desemnarea administratorului judiciar, cât şi stabilirea onorariului acestuia, conform art. 57 alin. 2 teza finală din Legea 85/2014.

În temeiul art. 76 din Legea 85/2014, se dispune comunicarea sentinţei de deschidere către instanţele judecătoreşti în a căror jurisdicţie îşi are sediul debitorul şi tuturor băncilor unde debitorul are deschise conturi. În temeiul art. 39 din Legea privind procedura insolvenţei, Dispune deschiderea de către debitor a unui cont bancar la o bancă din România din care vor fi suportate cheltuielile aferente procedurii, în termen de 2 zile de la notificarea deschiderii procedurii. În caz de neîndeplinire a atribuţiei, contul va fi deschis de către administratorul judiciar. Atrage atenţia debitorului că, potrivit art. 82 alin. 1 din Legea 85/2006, are obligaţia de a pune la dispoziţia administratorului judiciar şi a creditorului deţinând cel puţin 20 % din valoarea totală a creanţelor cuprinse în tabelul definitiv de creanţe toate informaţiile şi documentele apreciate ca necesare cu privire la activitatea şi averea sa, precum şi lista cuprinzând plăţile efectuate în ultimele 6 luni anterioare deschiderii procedurii şi transferurile patrimoniale făcute în cei 2 ani anteriori deschiderii procedurii, sub sancţiunea amendării persoanelor responsabile de nepredare. În temeiul art. 58 alin. 1 lit.a) din Legea 85/2014, pune în vedere administratorului judiciar să examineze situaţia economică a debitorului şi actele depuse potrivit art. 67 şi să întocmească un raport prin care să propună fie intrarea în procedură simplificată fie continuarea perioadei de observaţie în cadrul procedurii generale, raport care să fie depus la dosarul cauzei până la data de 29.01.2024. În temeiul art. 101 alin. 1 din Legea 85/2014, pune în vedere administratorului judiciar ca, în termen de 60 zile de la data deschiderii procedurii, să efectueze procedura de inventariere a bunurilor din averea debitorului, pe baza informaţiilor primite de la debitor în condiţiile art. 67 sau 74 şi/sau pe baza oricăror informaţii şi documente solicitate autorităţilor competente potrivit legii. Dispune comunicarea, de îndată, a minutei prezentei încheieri către administratorul judiciar provizoriu numit în cauză. Fixează termen de control pentru continuarea procedurii la data de 12.03.2024. Executorie. Cu drept de apel în termen de 7 zile de la comunicare, ce va fi depus la Tribunalul Botoşani. Pronunţată în şedinţa publică, azi 20.12.2023.
Document: Hotărâre intermediară  154/2023  20.12.2023

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *