Familia Alexandrei, mămica moartă maternitatea Botoşani, cere despăgubiri record. „Preferam să mâncăm pâine cu sare şi să fi trăit ea”

Familia Alexandrei, mămica moartă la 25 de ani, în maternitatea Botoșani, cere despăgubiri record după ce personalul medical a ignorat-o timp de șapte ore. Familia cere despăgubiri de peste 7 milioane de euro, astfel încât fiecare membru al familiei să aibă compensaţii materiale. Cele mai mari sume sunt pentru copiii Alexandrei, câte 1 milion de euro pentru fiecare.

„Peste 500 de mii de lei daune materiale cu penalizări de întărziere şi dobânzi, fiind vizate poliţele de asigurare ale spitalului, ale doctorilor şi asistentelor care vor fi găsiţi vinovaţi în instanţă”, a spus avocata familiei, în cadrul unei emisiuni.

Familia spune însă că nicio sumă de bani nu poate cuantifica viața Alexandrei.

Poate să fie orice sumă, vă daţi seama. Viaţa unui om nu poate fi cuantificată într-o sumă de bani”, a spus tatăl Alexandrei pentru observatornews.

Preferam să mâncam pâine cu sare în fiecare zi şi să fi trăit ea. Banii nu o mai aduc înapoi. Singurul lucru care pot să facă banii este să sprijine copii, să îi ajutăm pe aştia mici”, a spus, pentru sursa citată, fratele Alexandrei.

Casa de Asigurări de Sănătate a amendat Spitalul Judeţen din Botoşani cu  42.000 de lei pentru neacordarea sercivilor medicale. Conducerea spitalului a anunțat însă că va contesta sancţiunea.

Potrivit reprezentanților CAS Botoșani, sancțiunea a fost dată ”pentru nerespectarea obligației contractuale prevăzute la art.7, lit.d din Contractul de furnizare servicii medicale spitalicești”, legat de fișa de observație a pacientei Alexandra Ivanov.

Conform Foii de observație, în intervalul de timp 00.45=07.35 nu au fost acordate pacientei Alexandra Ivanov serviciile medicale prevăzute în pachetul de servicii de bază, fiind încălcate de către furnizorul de servicii medicale obligațiile contractuale prevăute în Contractul de furnizare de servicii medicale spitalicești încheiat cu Casa de Asigurări de Sănătate Botoșani, care precizează că ”să respecte dreptul la libera alegere de către asigurat a furnizorului, să acorde servicii prevăzute în pachetul minimal de servicii și pachetul de servicii de bază fără nicio discriminare”, susțijn reprezentanții Casei Județene de Asigurări de Sănătate Botoșani.

Managerul Spitalului Județean” Mavromati” Botoșani, medicul Monica Adăscălitei, a declarat că sancțiunea va fi contestată în instanță

Este o sancțiune pe care Spitalul Județean o va contesta, o sancțiune dată de Casa de Asigurări legată de foaia de observație a pacientei Ivanov Alexandra. Această sancțiune nu știu dacă este chiar justificată, dar e dreptul celor de la Casa de Asigurări să ne sancționeze iar noi să contestăm. Dacă vom avea dreptate vom câștiga, dacă nu vom pierde și vom plăti această amendă, de 0,5% din contract. Sunt niște puncte pe care le verifică în foaia de observație Casa de Asigurări și au observat că nu ar fi scrise în foaie. În urma discuțiilor cu juriștii spitalului, considerăm că această decizie poate fi contestată. Instanța ne va spune dacă avem dreptate sau nu”, a menționat Monica Adăscăliței.

Reamintim că potrivit necropsiei, Alexandra Ivanov a decedat ca urmare a insuficienţei cardio-respiratorii, a edemului pulmonar acut şi a sarcinii oprite în evoluţie complicată infecţios.

Cadrele medicale de la Maternitatea din Botoşani nu au evaluat corect durerile Alexandrei, tânăra de 25 de ani, care a murit pe patul de spital din cauza neglijenţei angajaţilor unităţii spitaliceşti.

„Terapia durerii nu este evaluată corespunzător de către personal. Aceasta (n.r.- Alexandra Ivanov) a fost evaluată o singură dată la internare, cu toate că pacienta a acuzat dureri pe tot parcursul internării”, este scris, negru pe alb, în raportul de analiză în urma cercetării administrative efectuate de conducerea Spitalului Judeţean de Urgenţă Mavromati Botoşani.

O altă concluzie a anchetei arată că medicul de gardă, Mariana Pitrop, a transmis indicaţii prin telefon către asistentul medical care se afla pe etajul 5, pe care se află şi salonul în care a fost internată Alexandra. Practic, asistenta i-a atras medicului atenţia cu privire la starea pacientei, însă acesta nu a ajuns în salonul tinerei care avea să moară.

„La ora 5.11, medicul a recomandat pentru ultima dată telefoni indicaţii terapeutice ca urmare a apelului telefonic iniţiat de asistentul medical aflat în activitate la etajul 5„, se mai arată în raport.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *