Zece posturi TV sancționate de CNA pentru modul în care au prezentat cazul preotului din Botoșani care ar fi agresat un elev

Zece posturi TV au fost sancționate de CNA pentru modul în care au prezentat cazul preotului din Botoșani care ar fi agresat un elev.

Consiliul Naţional al Audiovizualului a analizat, în cadrul ședinței de pe 14 mai,  rapoartele de monitorizare întocmite de direcţia de specialitate privind modul în care 10 posturi centrale de televiziune au reflectat presupusa agresare a unui copil de către profesorul de religie dintr-o şcoală din Botoşani.

„Constatând încălcări ale Codului de reglementare a conţinutului audiovizual, CNA a decis să aplice o amendă de 5000 de lei postului B1 TV pentru că, în data de 25.03.2019, la difuzarea ediţiilor informative, precum şi a emisiunii “Talk B1” radiodifuzorul a încălcat art. 71 alin. (1) şi art. 40 alin. (3), respectiv art. 64 alin. (1) lit. b). Totodată, pentru nerespectarea dispoziţiilor art. 71 alin. (1) şi 40 alin. (3), CNA a decis să aplice câte o somaţie publică posturilor Antena 1 (ediţia din 23.03.2019 a emisiunii “Observator” de la ora 6.00), Antena 3 (“Ştiri”, ediţia din 23.03.2019, ora 6.00), Kanal D (“Ştirile Kanal D” din 25.03.2019, ora 19.00), Pro TV (“Ştirile PRO TV” de la ora 7.00 din 23.03.2019), Realitatea TV (“Ştiri” din 24.03.2019, ora 10.00), România TV (“Ştiri” din 23.03.2019, ora 11.00). Pentru că nu au ţinut cont de dispoziţiile art. 71 alin. (1), CNA a sancţionat cu somaţie publică TVR 1 (emisiunea “Telejurnal”, ediţia de la ora 14.00 din 24.03.2019) şi Digi 24 (“România 24” din 24.03.2019, ora 18.00), iar Prima TV nu a avut în vedere prevederile art. 40 alin. (3) (“Focus” din 25.03.2019, ora 18.00)”, potrivit unui comunicat al CNA.

Preotul din satul Baranca, Andrei Mancaș, a fost acuzat că a lovit un copil de 11 ani, în timpul orei de Religie, pentru că ar fi refuzat să facă semnul crucii.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*