O nouă decizie a inspectorilor de la Protecția Consumatorilor în cazul magazinului Lidl din Botoșani, care a fost închis marți

Inspectorii de la Protecția Consumatorilor au luat o nouă decizie în cazul magazinului Lidl din municipiul Botoșani, care a fost închis marți în urma unor nereguli constatate. Potrivit unor surse din cadrul Comisariatului Județean al Protecției Consumatorilor, reprezentanții magazinului de pe strada Ștefan cel Mare (din imediata vecinătate a Inspectoratului pentru Situații de Urgență) a remediat deficiențele constatate de inspectorii de protecția consumatorilor.

Prin urmare, magazinul Lidl a fost redeschis în cursul amiezii de miercuri, la aproximativ 24 de ore de la închiderea sa.

Magazinulul de lângă Inspectoratul Județean pentru Situații de Urgență a fost închis, marți, de comisarii de la Protecția Consumatorului, miercuri, în urma unor controale care au avut loc în mai multe magazine.

Potrivit șefului Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului Botoșani, Mirel Rogalschi, a fost închis temporar din cauza condițiilor igienico- sanitare. 

„Există oprire temporară de la prestări servicii fără termen și ei când rezolvă e gata, există oprire de la 0 la șase luni, dar și în perioada aceasta, dacă ei au rezolvat, fac cerere și după aceea mergem și verificăm și dacă e în regulă îl redeschidem”, ne-a precizat Rogalschi.

Tragedie la Botoşani! O tânără de 35 de ani a fost găsită moartă în casă. Anchetatorii iau în calcul mai multe ipoteze

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Botoșani a descoperit nereguli și la cele două magazine Kaufland din municipiul Botoșani. Surse din rândul CJPC au declarat, pentru BotosaniNews, că inspectorii de protecția consumatorilor au dispus închiderea temporară a celor două zone de grill, de unde oamenii cumpărau în mod special mici și cârnați la grătar.

Ulterior, după verificarea zonelor de grill, inspectorii de protecția consumatorilor au extins controlul și la supermarketurile propriu-zise, acolo unde au descoperit, de asemenea, mai multe nereguli. Pentru deficiențele constatate, Protecția Consumatorilor a decis amendarea magazinelor cu câte 25.000 de lei fiecare, atât cel din zona Gării, cât și cel de pe Șoseaua Iașiului.

Controale la Kaufland în toată țara

Comisarii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au amendat cu peste 1,7 milioane de lei, 65 de magazine Kaufland din toată ţara, în cadrul unei acţiuni desfăşurate într-o zi. În urma controalelor a fost închisă temporar zona de alimentaţie publică, pentru 49 de magazine, până la remedierea deficienţelor. Printre neregulile găsite au fost produse expirate, agregate frigorifice murdare, legume şi fructe stricate, scria news.ro.

Reprezentanţii ANPC au anunţat sâmbătă, că au desfăşurat într-o singură zi ample acţiuni de control la 65 de magazine aparţinând lanţului de retail Kaufland, la nivelul întregii ţări.

”Te aştepţi ca cei ce se pretind ca fiind cei mai buni, să fie un adevărat exemplu. Trist este când afli că acest exemplu este unul negativ. În ultima vreme, Autoritatea noastră a fost acuzată, pe nedrept, că nu tratează cu aceeaşi oca şi operatorii economici mari şi pe cei mai mici. Încă o dată dovedim că avem aceeaşi măsură, aşa cum o spun sutele de comunicate de presă date de noi, de-a lungul anilor. Mulţumesc tuturor celor ce ne-au transmis informaţii şi îi încurajez şi pe alţii să facă la fel”, a declarat preşedintele ANPC, Horia Constantinescu.

În urma acestor controale, echipele ANPC au descoperit folosirea unor agregate frigorifice neigienizate, cu chedere rupte, cu prezenţă de resturi alimentare si ambalaje deteriorate, rafturi cu rugină; utilizarea unor agregate de preparare (ex: rotisor, subansamble ale acestora, masa caldă) neigienizate, cu prezenţă masivă de grăsime şi arsuri, cu rugină; condiţii igienico-sanitare precare, în zona de depozitare: paviment murdar, cu rugină în spaţiile frigorifice de depozitare, cu mucilagiu format pe podeaua de scândură, pereţi cu igrasie şi mucegai, folosirea unor paleţi de lemn murdari, cu mizerie dedesubt; comercializarea unor legume şi fructe depreciate; comercializarea unor produse alimentare neconforme (ex: peşte cu modificări organoleptice, produse devidate, cu ambalaj deteriorate etc.).

Alte nereguli au fost nerespectarea temperaturii de păstrare a preparatelor calde, în zona food; utilizarea unor ustensile de bucătărie neprofesionale, care nu sunt destinate prestării serviciilor de alimentaţie publică; lipsa informaţiilor privind eticheta nutriţională, a datei preparării produselor şi a datei limita de consum, în zona de grill; comercializarea unor produse cu data durabilităţii minimale depăşită; prezenţa muştelor în unitate; comercializarea unor produse alimentare fără elemente de identificare; utilizarea unor cărucioare de mână fără a fi igienizate corespunzător; nerespectarea regimului promoţiilor – neconcordanţe între preţul produselor expus la raft ţi cel de la casa de marcat.

Comisarii ANPC au dat amenzi în valoare de 1,7 milioane de lei şi au oprit definitiv de la comercializare o cantitate de peste o tonă de produse alimentare neconforme.

De asemenea, a fost oprită temporar prestarea de servicii în zona de alimentaţie publică, până la remedierea deficienţelor, pentru 49 de unităţi.

Suspendarea medicului Mariana Pitrop a expirat. Ce decizie a luat doctoriţa suspectată de moartea Alexandrei!

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *