O primărie din Botoşani atrage fonduri de la CNI pentru modernizarea drumurilor

Aproximativ 900.000 de euro vor fi investiţi în modernizarea unor drumuri de interes local dintr-o comună din judeţul Botoşani. Compania Naţională de Investiţii (CNI) a alocat 4,47 milioane de lei pentru „Modernizare drumuri calamitate in comuna Hiliseu-Horia”.

CNI a lansat licitaţia pentru stabilirea firmei de construcţii care va moderniza drumurile din Hilişeu Horia, termenul limită de depunere a ofertelor fiind 3 mai 2023.

În urma fenomenelor hidrometeorologice periculoase ce s-au produs în data de 24 august 2021 raza comunei Hilișeu-Horia s-au produs pagube însemnate datorită faptului că drumurile și podețele existente nu asigură scurgerea apelor.

„Astfel, în cazul unor noi calamități se vor produce inundații care vor afecta terenurile învecinate, dar și gospodăriile. De asemenea drumurile și podețele existente vor deveni impracticabile și locuitorii deserviți de acestea vor rămane izolați. Precizăm faptul că în cazul producerii unui incendiu sau a unei urgențe medicale, echipajele de specialitate nu pot interveni și astfel sunt puse în pericol vieți omenești, Chiar și in cazul unor ploi abundente circulația pe aceste străzi, drumuri și podețe existente este îngreunată sau restricționată făcând imposibilă traversarea lor în condiții de siguranță”, se arată în caietul de sarcini făcut de CNI.

Situația actuală a drumurilor calamitate din Comuna Hilișeu-Horia propuse modernizării:

–       DS 158 km 0+000 – km 0+208 are originea km 0+000 în drumul județean DJ 291C și finalul km 0+208; drum pietruit infestat cu pământ cu grosime de cca. 7-12 cm; aparține domeniului public al comunei Hilișeu-Horia;

–       DS 73 km 0+000 – km 0+400 are originea km 0+000 în drumul județean DJ 291C și finalul km 0+400; drum pietruit infestat cu pământ cu grosime de cca. 3-4 cm; aparține domeniului public al comunei Hilișeu-Horia;

–       DS 22 km 0+000 – km 0+200 are originea km 0+000 și finalul km 0+200; drum pietruit infestat cu pământ cu grosime de cca. 3-4 cm; aparține domeniului public al comunei Hilișeu-Horia;

–       DS 52+DS 53 km 0+000 – km 0+210 are originea km 0+000 în drumul județean DJ 291C și finalul km 0+210; drum pietruit infestat cu pământ cu grosime de cca. 3-12 cm; aparține domeniului public al comunei Hilișeu-Horia;

–       DS 21 km 0+000 – km 0+200 are originea km 0+000 și finalul km 0+200; drum pietruit infestat cu pământ cu grosime de cca. 5 cm; aparține domeniului public al comunei Hilișeu-Horia;

–       DS 44 km 0+000 – km 0+540 are originea km 0+000 în drumul județean DJ 291C și finalul km 0+540 în DS 52 + DS 53; drum pietruit infestat cu pământ cu grosime de cca. 3-8 cm; aparține domeniului public al comunei Hilișeu-Horia;

–       DS 335 km 0+000 – km 0+643 are originea km 0+000 și finalul km 0+643; drum pietruit infestat cu pământ cu grosime de cca. 5-16 cm; aparține domeniului public al comunei Hilișeu-Horia;

–       DS 775 km 0+000 – km 0+700 are originea km 0+000 și finalul km 0+700; drum pietruit infestat cu pământ cu grosime de cca. 8-15 cm; aparține domeniului public al comunei Hilișeu-Horia;

Un fost primar din Botoșani ar putea scoate bani din buzunar pentru o achiziție incorectă. A fost dat în judecată

          Tronsoanele care fac obiectul prezentei DALI, au o stare de viabilitate necorespunzătoare, prezentând următoarele deficiențe:

  • amplasamentul proiectului în cea mai mare parte este puternic degradat.
  • partea carosabilă a drumurilor este ravenată, pe anumite porțiuni s-au constatat deplasări ale terasamentelor;
  • scurgerea apelor pluviale de pe platforma drumurilor și din vecinătatea acestora nu este asigurata;
  • drumurile se prezintă innoroite cu material sedimentar, aluvionar;
  • caracteristicile geometrice in plan si in profil transversal nu respecta standardele si normativele in vigoare.
  • apa stagneaza pe partea carosabila;
  • exista numeroase denivelari si gropi;
  • geometria transversala si pantele longitudinale nu pot asigura scurgerea apelor;
  • podetele de descarcare transversala a apelor meteorice sunt subdimensionate și puternic colmatate;
  • siguranta circulatiei este periclitata de o geometrie neamenajata;
  • pantele longitudinale (declivitatile) si cele in sens transversal nu sunt uniforme;
  • geometria drumului in plan nu asigura siguranta si confortul participantilor la trafic
  • în cazul drumurilor pietruite apar degradări și deformații specifice drumurilor nemodernizate cum ar fi: gropi, făgașe, podețe colmatate.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *