O nouă metodă de fraudă online. Clienţii unei bănci, posibile ţinte. La ce trebuie să fim atenţi

Tentativă de fraudă în numele clienţilor BCR. Conducerea băncii împreună cu Directoratul Național de Securitate Cibernetică atrag atenţia celor care le folosesc serviciile să fie foarte atenţi la mesajele pe care le primesc.

Totul deoarece în mediul online s-au înteţit atacurile de tip phishing şi risc să fie păcăliţi.

Cei care apelează la astfel de metode copiază identitatea vizuală și elementele de design ale companiei și creează niște siteuri-clonă, care arată similar cu cel original, dar care sunt găzduite pe domenii cu denumiri total diferite de cel al băncii.

În astfel de cazuri, este important ca utilizatorii să facă o serie de verificări simple, atunci când primesc un astfel de mesaj care pare a veni din partea băncii, pași prin care pot identifica astfel de capcane:

– Verificați adresa de e-mail de pe care a fost trimis acel e-mail! În acest caz, denumirea adresei poate conține termenul BCR, dar formatul oficial folosit de bancă este „[email protected]

– Citiți cu atenție textul mesajului, pentru că atacatorii pot face uneori greșeli gramaticale sau de exprimare în limba română, greșeli pe care o astfel de organizație nu le face în mod uzual, în relația cu clienții.

Nu deschide link-urile din e-mail, fără a le verifica în prealabil cu o soluție de securitate! De obicei, banca nu solicită niciodată actualizarea datelor printr-un link și nu vor bloca sau dezactiva cardul sau contul unui client fără un motiv întemeiat sau fără acordul său. Mai mult, majoritatea băncilor nu mai transmit e-mail-uri cu link-uri

– Atunci când aveți suspiciuni, puteți apela banca pentru verificarea transmiterii unei informații pe un canal de comunicare diferit, de exemplu telefonic. Pentru BCR puteți la *2227 să vă asigurați că nu sunteți ținta unei tentativă de fraudă, potrivit Antena 3 CNN

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *