FOTO Primul strat de asfalt, primele crăpături pe un drum din Botoșani. Șoferii, revoltați de fisurile din asfalt

Nici bine nu a fost turnat primul strat de asfalt pe drumul național Botoșani- Târgu Frumos că au și început problemele. Șoferii se plâng că au apărut deja fisuri și crăpături deși acesta încă nu a fost finalizat. Reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași dau vina pe firmele de construcții, care nu ar fi respectat procedurile tehnice corecte.

Unii șoferi susțin că autoritățile ar fi făcut presiuni asupra constructorilor să toarne cât mai repede primul strat de asfalt și asa lucrare nu ar fi de calitate. Spre exemplu, la sfârșitul lunii august, când a fost finalizată turnarea primului strat, prefectul Sorin Cornilă declara că intervențiile sale au făcut ca lucrările să fie realizate mai repede.

„Eu zic că după discuțiile pe care le-am avut astăzi (n.r. 10 iunie 2022) lucrurile se vor mișca mai bine de acum încolo, mai ales că o să facem această comisie care va monitoriza acest proiect”, spunea, în vară, Sorin Cornilă.

Petru Tudorache, inginer rezident al lucrării, din cadrul DRDP Iași, susține că fundația drumului nu are niciun fel de probleme. Acum, muncitorii au început să sape asfaltul proaspăt pus până la stratul de piatră, iar reparațiile vor fi făcut pe cheltuiala constructorului.

Au apărut pe porțiunea aia de 10 km, câteva zone, de care reclamă conducătorii auto, dar nu periclitează siguranța circulației. Sunt crăpături apărute dintr-un procedeu tehnic, care nu s-a respectat corect. […] Se reface. Este primul strat de asfalt din trei straturi care urmează. Deci nu este al doilea strat, este primul strat de asfalt care s-a turnat acolo, pe care au apărut probleme. […]”, a declarat Tudorache.

El susține că au fost presiuni făcute, dar de șoferii auto, care s-au plâns că nu este turnat stratul de asfalt și nu se poate circula. Modernizarea drumului  național Botoșani – Tg Frumos costă aproximativ  51 de milioane de euro.

 

 

4 thoughts on “FOTO Primul strat de asfalt, primele crăpături pe un drum din Botoșani. Șoferii, revoltați de fisurile din asfalt

  1. Porțiunea unde au lucrat cei de la DXL nu are nici o fisură!Eu nu înțeleg de ce se baga la licitații dacă habar n-au să lucreze. Până la urmă tot noi șoferii suferi!

  2. Drumul de la MANOLEASA -RĂDĂUȚI este făcut în bătaie de joc ,se macină asfaltul la 2 ani de la darea în folosință, cum a fost făcut podul de la Neamț….acolo este corupția în calitatea lucrarilor domnule prefect…mi se spune: nu l-am făcut noi….

  3. de ce nu sesizati din oficiu pentru lucrările proaste executate, semnati calitatea lucrarilor….populatia consideră că sunteți parte responsabilă …de calitatea lucrarilor sau sunteți împreună la împărțiți prada financiară???

  4. Bataie de joc, in stare pura ! Cum este posibil sa se execute in asa hal o lucrare de o asa importanta ? Primii vinovati sunt cei de la CNAIR care nu-si misca dosul din birouri si sa urmareasca evolutia lucrarilor, sa receptioneze lucrarea pe fazele de executie, sa faca receptia acestor faze (a lucrarilor care devin ascunse). explicatii nu pot fi decat doua: incompetenta si indolenta sau a doua “mica intelegere” pe beneficii. Sunt curios cum va arata lucrarea peste un an.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *