Povestea educatoarei- preoteasă din Botoșani, mamă a patru copii, care a reușit să obțină 10 la titularizare. „Nu m-am descurajat, am învățat și m-am rugat!”

O educatoare din Botoșani, soție de preot și mamă a patru copii, a reușit să obțină 10 la examenul de titularizare. Cum a reușit această performanță fără a-și neglija îndatoririle de mamă, soție și preoteasă ne spune chiar ea, pentru BotosaniNews.ro.

Ramona Anușca are 38 de ani și este educatoare la Grădinița cu program prelungit nr. 6 din municipiul Botoșani. Este căsătorită cu preotul Andrei Anușa și locuiesc la Vorona Centru împreună cu cei patru copii ai lor.

„Cariera la catedră am ales-o destul de târziu și spun asta deoarece prima facultate absolvită a fost una de Asistență Socială. Nu am profesat însă deoarece copiii erau încă mici, iar posturile în domeniu au fost blocate o bună perioada de timp. Așa se explică faptul că am optat pentru o reconversie profesională, urmând pentru aceasta a doua facultate de Științe ale Educației”, ne-a mărturisit Ramona.

Îi place să gătească, mai ales dulciuri, dar și să călătorească. Însă, pentru câteva clipe în plus cu copiii săi, ar renunța la orice hobby. La titularizare a participat pentru a doua oară. Și prima dată a obținut notă bună, dar avea a zecea notă de pe listă și erau doar nouă posturi așa că nu i-a fost de ajutor. Acum, spune ea, cu ajutorul lui Dumnezeu a reușit să obțină această notă frumoasă.

„Fiind mamă a patru copii minunați, cu serviciu, dar și cu atribuții de preoteasă, trebuie să recunosc că a fost nevoie de ceva curaj să reîncep învățatul pentru un examen atât de greu. Nu m-am descurajat, am învățat și m-am rugat! În tot acest demers, ca dealtfel în toate realizările de până acum, am fost sprijinită și înțeleasă de familie, căreia aș vrea să-i mulțumesc cu aceasta ocazie”, spune doamna educatoare.

Educator de 10

Perfecționistă din fire și destul de exigentă cu sine însăși, Ramona știa că trebuie să muncească pentru a obține o notă mare, dar nu se aștepta tocmai la nota maximă.

„Această notă mă validează ca și cadru didactic și mă motivează pe mai departe; îmi dă o încredere mai mare în forțele proprii. Cred că sunt mulți profesori de nota 10 și mai cred că această notă nu arată neapărat valoarea unui dascăl. Nu m-am considerat niciodată un profesor de 10. Aș minți dacă aș spune că știu toată materia la perfecție, dar Dumnezeu a aliniat un cumul de factori care de acestă dată mi-au fost favorabili, iar rezultatul vine acum să-mi răsplătească un efort nu tocmai mic”, ne-a mărturisit ea.

Spune că nu există un secret pentru un 10 curat la exament, ci „important este să îți concepi un plan de lucru, să faci un calendar cât mai clar și realist de învățare, dar pe care să-l și respecți. Dacă ești responsabil și serios în ceea ce îți propui, nu este imposibil”.

„Poate vi se pare nostim sau greu de crezut, dar nu vă ascund faptul că pe o latură a frigiderului nostru încă mai găsiți o astfel de planificare a materiei de parcurs”, spune Ramona.

Cât de important este profesorul de la catedră

Despre profesorul perfect, Ramona spune că nu trebuie doar să cunoască materia, ci să fie dedicat acestei profesii, să iubească copiii, să fie empatic, să aibă o bună colaborare cu părinții și să fie deschis la nou.

„Profesorul de la catedră (sau cum spunem noi la grădiniță, „partenerul adult de joacă”, „copilul cel mai mare”), are un rol deosebit. Prin noi se formează la copii idealul paideic; suntem deci pentru ei un model de cultură, de comportament, moralitate, într-un cuvânt un model de viață. Ar fi foarte greu să alcătuim o definiție a profesorului perfect, însă putem aminti câteva calități pe care ar trebui să le aibă fiecare cadru didactic. A fi profesorul perfect nu înseamnă doar a cunoaște materia pe care o predai, ci să știi și cum să o transmiți copiilor într-un mod plăcut. Cred că fundamental este să fii dedicat acestei meserii, să iubești copiii, să fii empatic, sa fii deschis la nou, să fii într-o continuă perfecționare, să ai spirit inovator, să te apleci asupra nevoilor copiilor și să ai o bună colaborare cu părinții”, ne-a spus cadrul didactic.

Doamna educatoare consideră că toți copiii sunt unici, iar asta îi face minunați.

„Știm cu toții că elevii de astăzi nu mai sunt chiar ca elevii de altădată, dar sunt unici, minunați și trebuie tratați ca atare. „Copiii sunt ca fluturii care zboară în văzduh. Unii se înalță mai sus ca alții, însă fiecare zboară cât de bine poate. Fiecare este special, fiecare este frumos.””, spune cadrul didactic.

Doamna educatoare recunoaște că sistemul de învățământ nu este perfect. Nu consideră că este în totalitate greșit, dar susține că sunt și anumite aspecte care ar trebui îmbunătățite.

„Vorbind la cald despre Titularizare, aș putea spune că un lucru care nemulțumește pe mulți este faptul că în fiecare an profesorii întâmpină aceleași probleme: se scot foarte puține posturi titularizabile și sunt nevoiți să dea de mai multe ori acest examen, până să prindă un post stabil”, ne-a mărturisit Ramona Anușca.

Patru candidați din Botoșani au obținut 10 la titularizare

Un număr de patru candidați din Botoșani au obținut 10 la examenul de titularizareRamona Anușca, din Vorona, a obținut 10 la Limba și literatura română, pedagogie preșcolară și metodica desfășurării activităților instructiv-educative în grădinițe de copii.

Andreea Iftim, din Dorohoi, a obținut 10 la arte vizuale (educație plastică/ educație vizuală/ educație artistică). Ana- Maria Hrițcu, din Todireni, a obținut 10 la Limba și literatura română, pedagogie preșcolară și metodica desfășurării activităților instructiv-educative în grădinițe de copii. Antoanela Coteț, din municipiul Botoșani, a obținut 10 tot la arte vizuale (educație plastică/ educație vizuală/ educație artistică).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *