Ai o afacere? Descoperă 3 metode simple de a fideliza clienții

In mediul afacerilor, loialitatea clientilor nu este ceva garantat. Acest lucru se datoreaza faptului ca intre un client si un furnizor de servicii sau produse exista o relatie strict comerciala, in care ambele parti trebuie sa aiba de castigat ceva material.

Astfel, se elimina latura emotionala care ar putea garanta loialitatea unui client fata de o companie. In schimb, aceasta se poate utiliza pentru a tine un client, folosind-o pentru a il face pe acesta sa se regaseasca cu anumite ipostaze dragi sau amintiri de pret din viata sa. De asemenea, exista si alte metode de fidelizare a clientilor pe care le poti folosi in afacerea ta, astfel incat sa construiesti o relatie solida cu publicul consumator.

Iata 3 metode prin care iti poti tine clientii aproape

Fidelizarea este un proces extrem de important care nu ar trebui sa lipseasca din nicio afacere. In acest mod, clientii te vor pune pe primul loc atunci cand vor avea nevoie de produsele pe care le oferi si tu si acestia iti pot aduce clienti noi, prin recomandari si sugestii.

Avantaje pentru vechime

Cel mai simplu si mai popular mod de a fideliza clientii afacerii tale sunt diferite avantaje pe care le poti oferi acestora pentru faptul ca au ales sa achizitioneze produse sau servicii pentru mult timp. Pentru acest lucru, ai nevoie de o baza de date si de un raport al activitatii clientilor tai de-a lungul timpului. In acest fel, avantajele pe care le oferi se pot ridica la nivelul vechimii unui client.

De asemenea, aceste avantaje pot fi in mai multe forme, cum ar fi diverse reduceri, cadouri sau acces la produse pe care urmeaza sa le lansezi pe piata.

Comunicarea personala

Te poti apropia de clientii tai prin metode de comunicare personala. Astfel, poti aborda metode traditionale prin care sa comunici. Evita sa-ti incluzi clientii vechi in grupuri generale de comunicare. In schimb, te poti adresa acestora pe nume, spune-le exact de ce ii contactezi, felicita-i si multumeste-le pentru loialitate.

In acelasi timp, poti apela la campanii de marketing prin SMS chiar cu scopul de a le multumi clientilor vechi pentru ca au fost alaturi de tine. Prin aceasta metoda, poti iesi in evidenta, deoarece putini oameni mai folosesc comunicarea prin SMS cand internetul ofera atatea posibilitati, aceasta fiind o metoda clasica folosita pentru o comunicare personala cu cei dragi.

Cere feedback

La un anumit interval de timp, ia legatura cu clientii vechi si intreaba-i cateva lucruri generale. In plus, cere-le constant feedback asupra produselor sau serviciilor pe care le-au achizitionat de la tine si asigura-te ca nu au existat nemultumiri. In cazul in care au fost, fa tot posibilul sa le repari si sa gasesti o metoda prin care sa te revansezi fata de eventualele neplaceri, facandu-i sa inteleaga ca totul a fost o simpla greseala.

Clientii sunt greu de tinut de aproape. Pentru acest lucru, nu este suficient doar sa oferi produse de calitate, ci si sa construiesti o relatie cu publicul consumator.

sursa foto: envato.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *