Vânzarea mașinilor este acum posibilă și fără certificatul fiscal. Mașinile pe care românii le-au vândut pe internet anul trecut, într-un top al popularității

afaceri cu masini, stiri, botosani2021 vine cu schimbări importante pentru cei care doresc să își vândă mașina.  O dată cu noul an, Codul Fiscal cunoaște o schimbare importantă, care are ca scop simplificarea operațiunii de înmatriculare în 2021. Până anul trecut, cei care își vindeau mașina – dar și terenuri sau clădiri – aveau obligația să obțină un certificat de atestare fiscală prin care să dovedească plata la zi a impozitului.

Din 2021, legislația a fost schimbată, astfel încât cei care vând o mașină să o facă fără obținerea certificatului de atestare fiscală, în anumite condiții. Cei care vând terenuri sau clădiri vor avea în continuare nevoie de acest act.

Legea 295/2020 marchează câteva schimbări importante în Codul de procedură fiscală. Printre acestea figurează și renunțarea la certificatul de atestare fiscală în cazul celor care își vând mașina. Condiția este ca la vânzarea mașinii să fie folosit un contract de vânzare cumpărare oficial.

„Proprietarii bunurilor care înstrăinează mijloace de transport nu trebuie să prezinte certificatul de atestare fiscală în cazul în care pentru înstrăinare utilizează formularul de contract de înstrăinare-dobândire a unui mijloc de transport aprobat prin ordin al ministrului potrivit dispozițiilor legale în vigoare”, se arată în textul legii.

Care este modelul oficial al contractului de vânzare cumpărare

Modelul contractului de vânzare-cumpărare auto sau, așa cum este el denumit oficial, contract de înstrăinare-dobândire a unui mijloc de transport, este de regulă oferit gata completat celor care apelează la serviciile unui birou de întocmire a actelor auto. Pentru a reduce costurile procedurii, cei interesați să-și vândă mașina pot descărca contractul de vânzare-cumpărare auto direct de pe site-ul DRPCIV.

O altă schimbare în procedura de vânzare a mașinilor vizează exclusiv firmele. Aceasta este prevăzută în Legea 296/2020 și obligă comercianții auto și societățile de leasing care înregistrează ca stoc de marfă mijloace de transport, cumpărate de la persoane fizice din România și înmatriculate pe numele acestora, să le radieze din evidența DRPCIV de pe numele foștilor proprietari. Simplificarea procedurii de înmatriculare a început în vara anului trecut. Atunci, noua legislație a formalizat renunțarea la fișa de înmatriculare. În locul acesteia a fost introdusă dovada înregistrării mașinii la organul fiscal pe numele noului proprietar.

Cu toate restricțiile de circulație impuse de autorități anul trecut, mai puțini români s-au gândit să își schimbe mașinile. În 2020, piața autoturismelor noi a înregistrat o scădere masivă, de aproape 22 de procente. Lucrurile nu stau mai bine nici la capitolul mașini second-hand. Vânzarea de autoturisme la mâna a doua din import a scăzut cu 14%, iar cea a mașinilor second-hand, pe plan intern, a coborât cu 13 procente, ajungând la 547.000 de unități. Potrivit datelor publicate de Autovit, în anul precedent au fost postate cu 22% mai puține anuțuri în comparație cu anii pre-pandemie. Dacă s-ar face un top cu mașinile pe care românii le-au vândut pe internet în 2020, primul loc, „campiona”, ar fi marca Volkswagen, cu peste 35.000 de anunțuri. Locul al doilea este ocupat de BMW, cu 27.000 de oferte, în timp ce ultimul loc de pe podium este ocupat de Audi, cu peste 20.000. Lista este completată de alte mărci cunoscute, precum Mercedes și Ford, ce au avut, fiecare, în jur de 19.000 de anunțuri de vânzare. De fapt, aceste trei mărci auto, cumulat, au reprezentat aproape 60% dintre anunțurile de pe site-ul Autovit. Cu o scădere de 22 de procente față de anii trecuți, în 2020, pe site-ul menționat au fost scoase la vânzare în aproximativ 206.000 de autoturisme.  În aprilie 2020 au fost sub 8.000 de anunțuri, iar în octombrie, peste 21.000.

Citește mai multe pe https://www.brasov.net

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *