O nouă tentativă de înşelăciune, cu vouchere Kaufland

kaufland, stiri, botosaniO nouă tentativă de păcăleală care utilizează identitatea vizuală Kaufland sau Ikea circulă pe internet, avertizează Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO).

Utilizatorii sunt ademeniţi prin posibilitatea de a câştiga vouchere de cumpărături cu o valoare consistentă (750 – 1.000 de lei), precizează reprezentanţii CERT-RO. „După ce zilele trecute am atras atenţia unor campanii care se foloseau de imaginea Lidl sau Adidas, în ultimul timp echipa CERT-RO a observat că, odată cu închiderea unor site-uri pentru activităţi frauduloase, imediat apar altele, care folosesc acelaşi mod de operare. O nouă tentativă de păcăleală care utilizează identitatea vizuală Kaufland sau Ikea. Utilizatorii sunt ademeniţi prin posibilitatea de a câştiga vouchere de cumpărături cu o valoare consistentă (750 – 1.000 de lei)”, precizează reprezentanţii CERT-RO, conform Agerpres. Aceştia semnalează că, deşi textul este unul care nu respectă reguli elementare de ortografie şi gramatică a limbii române, există destui utilizatori care cad victimă acestei păcăleli şi oferă date, sunt purtaţi pe site-uri maliţioase de unde ar putea să îşi infecteze dispozitivele cu malware sau ajung să trimită sms-uri la numere cu suprataxă, în speranţa că vor primi în cele din urmă acel voucher.

„De regulă, atacatorii se folosesc de o serie întreagă de adrese IP pentru a menţine scam-ul activ. Astfel, imediat ce site-ul respectiv este dat jos ca urmare a raportărilor primite de cei care se ocupă de hosting, acesta reapare pe o altă adresă IP. Prin urmare, lupta împotriva unor astfel de iniţiative frauduloase este un efort continuu de monitorizare şi raportare a lor la nivel internaţional, aceste site-uri nefiind găzduite în România”, menţionează CERT-RO.

Sursa: Libertatea.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *