Profesori din școli defavorizate, formați în cadrul unui proiect derulat de Inspectoratul Școlar

Inspectoratul Școlar Județean Botoșani implementează, timp de 27 de luni, proiectul ProForm- PROfesionalizarea cadrelor didactice prin FORMare continuă,  în cadrul Programului Operaţional Capital Uman 2014-2020, Axa prioritară 6, Apelul Profesori motivați în școli defavorizate.

Asociația „Societatea Națională Spiru Haret pentru Educație, Știință și Cultură” din București (SNSH) implementează proiectul, în calitate de beneficiar, împreună cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Botoşani şi Inspectoratul Școlar Județean Giurgiu.

În lunile noiembrie-decembrie 2018, se desfăşoară Programul III de formare Dezvoltare instituţională prin educaţie de calitate, la care iau parte un număr de 28 de cadre didactice de la Școala Gimnazială nr. 1 Mileanca și de la Școala Gimnazială nr. 1 Manoleasa.

Acest program cuprinde următoarele module de formare:
1. Tehnologii de prelucrare a Informaţiilor, de Comunicaţie (TIC) şi e-Learning în educaţie
2. Management şcolar pentru dezvoltarea capacităţii instituţionale
3. Proiecte şi programe educaţionale
4. Performanţă şi motivaţie în organizaţia şcolară
5. Parteneriat şcoală-familie-comunitate pentru incluziune şcolară
6. Managementul carierei prin dezvoltare personală şi profesională

În lunile iulie-august 2018, au participat la Programul I de formare – Învățământ de calitate, centrat pe beneficiarii educației un număr de 30 de cadre didactice de la Şcoala Gimnazială nr. 1 Mihălăşeni şi de la Şcoala Gimnazială nr. 1 Albeşti, iar în lunile septembrie-octombrie 2018, au participat la Programul II de formare – Metode și instrumente pentru incluziune școlară un număr de 32 de cadre didactice de la Şcoala Gimnazială nr. 2 Tudor Vladimirescu şi de la Liceul „Ştefan D. Luchian” Ştefăneşti.

Obiectivul general al proiectului vizează dezvoltarea competenţelor profesionale şi transversale ale personalului didactic şi managerilor şcolari la nivelul judeţelor implicate în proiect, creşterea motivaţiei şi a stabilităţii pe post a acestora, în vederea asigurării îmbunătăţirii calităţii educaţiei, a accesului echitabil la educaţie, a prevenirii şi reducerii fenomenului de părăsire timpurie a şcolii.

Sursa: comunicat ISJ Botoșani

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *