Puterea de cumpărare faţă în faţă cu comerţul. Un bucureştean îşi permite să cheltuiască de peste patru ori mai mult ca un locuitor din Botoşani pe produse de larg consum

hipermarket, stiri, botosaniHarta comerţului local este o copie fidelă a hărţii economice, cu Bucureştiul care „mănâncă“ peste 20% din vânzări deşi găzduieşte mai puţin de 10% din populaţia ţării.  La polul opus se află unele dintre cele mai sărace judeţe, precum Botoşani, Vrancea şi Mehedinţi, care contribuie cu 1% sau chiar mai puţin la totalul vânzărilor din industrie.

În România existau la finalul anului trecut circa 102.500 de magazine, unităţi HoReCa şi drogherii care vând bunuri de larg consum (FMCG), cu vânzări totale ce au sărit în 2017 pragul de 20 de miliarde de euro. Unu din cinci lei cheltuiţi la nivel naţional a fost lăsat la casele magazinelor şi restaurantelor din Bucureşti, capitala fiind responsabilă pentru 21,3% din totalul vânzărilor, deşi are doar 9,4% din populaţie şi 13,8% din suprafaţa comercială, arată datele companiei de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung.

Sursa: zf.ro

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *