Ministrul Mediului anunţă că erau în jur de 12.000 de aplicanţi pentru programul Rabla Local. De la 1 septembrie urmează o nouă sesiune a programului Rabla Clasic.
Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a anunţat că erau aproximativ 12.000 de aplicanţi pentru programul Rabla Local şi a precizat că avea alte aşteptări de la acesta şi se gândea că vor fi epuizaţi banii alocaţi. El a afirmat că de la 1 septembrie urmează o nouă sesiune a programului Rabla Clasic.
Mircea Fechet a fost întrebat joi, într-o conferinţă de presă, care este stadiul programului Rabla Clasic. “Ultima oară când am verificat erau în jur de 12.000 de aplicanţi. Trebuie să mărturisesc că aveam aşteptări un pic mai mari de la acest program. Mă aşteptam să epuizăm aceşti bani. Probabil pe viitor va trebui să regândim această schemă, să vedem în ce măsură apetitul oarecum redus s-a datorat condiţiilor pe care le-am impus sau s-au datorat valorii voucherului. Însă până la urmă şi 10.000 şi 12.000 şi 15.000 de rable mai vechi de 15 ani scoase de pe străzile României nu sunt decât binevenite. (…) La Rabla Local încă nu am epuizat nici banii, nici timpul alocat primei sesiuni”, a afirmat ministrul Mediului. El a mai fost întrebat când ar putea începe o nouă sesiune a programului Rabla Clasic. “Discutăm despre o nouă sesiune care urmează să înceapă la data de 1 septembrie, în limitele bugetelor stabilite deja”, a precizat Mircea Fechet.
Rabla 2023. Condiţiile de participare în Programele ”Rabla Clasic” şi ”Rabla Plus”, precum şi documentele pe care trebuie să le depună solicitanţii producători/dealeri pot fi găsite în ghidurile de finanţare ale celor două programe, aprobate prin Ordinele nr. 784 şi 783/22 martie 2023, publicate pe site-ul Administraţiei Fondului pentru Mediu (www.afm.ro), la secţiunile aferente programelor.
Listele producătorilor validaţi în cadrul celor două programe vor fi publicate pe site-ul AFM.
Guvernul a aprobat, la propunerea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, bugetul de venituri şi cheltuieli pe anul 2023 al Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM). Astfel, programele AFM vor avea anul acesta un buget de peste 13,3 miliarde de lei, sumă care va fi utilizată atât pentru finanţarea angajamentelor rezultate din sesiuni anterioare, cât şi pentru continuarea programelor cunoscute şi pentru finanţarea unor programe noi.
În ceea ce priveşte programul Rabla Clasic, bugetul din acest an este de 560 de milioane de lei. De asemenea, persoanelor fizice şi juridice interesate să achiziţioneze în acest an un autovehicul electric sau hibrid au la dispoziţie 780 milioane lei, prin intermediul programulului Rabla Plus, mai arată sursa citată.
Un alt program complementar Programelor Rabla Clasic şi Rabla Plus este Programul privind casarea autovehiculelor uzate (Rabla Local), care are ca scop eliminarea din circulaţie a maşinilor uzate, cu grad ridicat de poluare. În cadrul acestui program, suma prevăzută pentru scoaterea din circulaţie a unui autovehicul mai vechi de 15 ani este de 3.000 de lei. Rabla Local va avea un buget de 240 de milioane de lei, va fi implementat cu ajutorul unităţilor administrativ-teritoriale şi va permite casarea a aproximativ 100.000 de autovehicule uzate. Totodată, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), România s-a angajat că va elimina până în anul 2026 aproximativ 250.000 maşini cu o vechime de peste 15 ani.
În acest an, va fi lansat, în premieră, Programul Microbuze Electrice, prin intermediul căruia vor fi achiziţionate microbuze noi electrice, microbuze noi hibride şi microbuze noi alimentate cu GNC pentru transportul elevilor. Bugetul alocat acestui program este de 300 de milioane de lei, conform sursei menţionate.
Programul de realizare a pistelor pentru biciclete va continua şi în 2023 cu un buget de 50 de milioane de lei, potrivit RomaniaTV