Consiliul Judeţean Iaşi ar putea relua licitaţia pentru modernizarea DJ282 Iaşi- Botoşani

drum Iasi-Prajeni Reprezentantii Agentiei pentru Dezvoltare Regionala Nord-Est (ADRNE) sint nemultumiti de modul in care sefii judetului gestioneaza proiectul si sustin ca, daca in termen de doua saptamini CJ nu va gasi o solutie, vor recomanda rezilierea contractului de executie a lucrarilor si organizarea unei noi licitatii.

„Saptamina trecuta am avut o discutie cu cei de la CJ Iasi. Ei au incercat sa gaseasca o solutie, intrucit firma cistigatoare (Euroconstruct Group SRL Iasi – n.r.) are probleme financiare. S-a pus problema cesiunii catre girant (SC Selina SRL Oradea – n.r.), adica firma din Oradea sa preia lucrarea. Din prevederile contractului nu rezulta insa o asemenea posibilitate. Probabil se va merge pe a doua solutie, firma sa subcontracteze. Euroconstruct a si gasit subcontractantul, firma Asiri din Piatra Neamt. Problema este ca, daca Euroconstruct se afla sub supraveghere judiciara, CJ nu poate face plati catre Asiri. Toti banii s-ar duce unde are datorii Euroconstruct, intrucit CJ are relatii contractuale cu Euroconstruct”, a declarat Gheorghe Harja, directorul Directiei Organism Intermediar POR din cadrul ADRNE. Saptamina trecuta, presedintele CJ aprecia ca firma oradeana poate prelua lucrarile la drumul Iasi – Botosani, afirmatie contrazisa insa ieri de Harja.

Acesta a adaugat ca a dat CJ un ragaz de doua saptamini pentru a gasi o solutie in cazul proiectului amintit. „Vom lua o decizie dupa circa doua saptamini. In prezent, proiectul se afla intr-o monitorizare atenta. CJ trebuie sa ne prezinte rapoarte speciale. La inceputul anului 2012 vom lua o decizie in acest caz. Daca cei de la CJ nu vor gasi o solutie, le vom sugera sa rezilieze contractul si sa aplice aceeasi varianta ca si in cazul DJ248 Iasi – Vaslui, adica o noua licitatie”, a mai declarat Gheorghe Harja.

Noua luni de probleme

In urma cu aproximativ trei luni, sefii ADRNE au introdus proiectul pentru modernizarea DJ282 Iasi – Botosani in categoria celor cu risc ridicat de implementare, caz in care CJ ar risca pierderea finantarii europene. Acesta este unul din cele trei mari proiecte de reabilitare a infrastructurii pentru care CJ a cistigat finantare europeana. In ciuda repetatelor apeluri, Constantin Simirad, presedintele CJ, nu a putut fi contactat telefonic in cursul zilei de ieri pentru a comenta situatia proiectului amintit. Sefa Directiei de Proiecte si Dezvoltare Durabila, Laura Pastravanu, se afla in concediu, iar telefonul managerului de proiect, Cornelia Ursu, a fost inchis in cursul zilei de ieri.

Euroconstruct a cistigat licitatia de modernizare a arterei spre Botosani cu o oferta financiara de 46,7 milioane de lei, fara TVA. Proiectul prevede reabilitarea infrastructurii rutiere pe o lungime de 38 de kilometri. Conform contractului, semnat pe 3 ianuarie, firma trebuie sa finalizeze lucrarea in 18 luni. Conducerea CJ a dat ordinul de incepere a lucrarilor pe 1 martie, o saptamina mai tirziu fiind predat si amplasamentul. De-a lungul anului, firma a parasit de doua ori santierul, ultima data chiar in cursul acestei luni. Conform reprezentantilor CJ, pina in prezent lucrarea nu a fost finalizata decit in proportie de 10%.

In septembrie, locuitorii din Tiganasi si Vladeni au protestat in legatura cu praful scos de materialele folosite de firma. Acestia au amenintat chiar cu blocarea santierului, prin ocuparea drumului. Deputatul Petru Movila si reprezentantii Prefecturii au solicitat organelor abilitate sa verifice daca firma respecta normele privind poluarea, dar rapoartele nu au aratat nereguli majore.

Sursa: Ziarul de Iaşi

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *