Pierderile de apă din condominii vor fi incluse în facturi de la 1 octombrie, anul acesta. S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani aduce la cunoștință utilizatorilor săi din municipiul și județul Botoșani că, începând cu data de 01 octombrie 2025, intră în vigoare modificările aprobate prin Hotărârea Consiliului Județean Botoșani nr. 141/27.06.2025 privind Metodologia de defalcare și facturare a cantităților de apă potabilă în condominii.
Precizăm că, Metodologia de defalcare și facturare a cantităților de apă potabilă în condominii, aplicabilă începând cu data de 01 octombrie 2025 respectă prevederile legislației naționale din domeniul serviciilor publice de alimentare cu apă și canalizare, prin prezenta, fiind aduse modificări la Hotărârea Consiliului Județean Botoșani nr. 142/09.12.2015.
Conform art. 36 alin. (2) din Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, operatorii serviciilor de utilităţi publice asigură furnizarea/prestarea serviciilor de utilităţi publice la limita de proprietate (care este căminul de branșament) și asigură montarea, funcţionarea şi verificarea metrologică a echipamentelor de măsurare a consumului la branşamentul utilizatorului.
Până la implementarea modificărilor menționate, în cazul condominiilor, procedural, diferențele de consum apărute între contorul general de branșament și consumurile individuale din condominiu nu au fost integral facturate, o parte din diferență fiind suportată de operatorul regional.
Din data de 01 octombrie 2025, întreaga diferență dintre consumul total înregistrat pe contorul de branșament și suma consumurilor individuale va fi:
- repartizată în mod egal tuturor unităților imobiliare;
- facturată integral conform art. 17 alin. (16) lit. b) din Legea 241/2006;
Recomandări pentru utilizatori:
- verificarea și întreținerea instalațiilor comune împreună cu Asociația de Proprietari;
- întreținerea instalațiilor interioare și identificarea rapidă a avariilor și remedierea acestora;
- montarea, întreținerea și verificarea metrologică a contoarelor individuale;
- transmiterea lunară a consumului înregistrat pe repartitoarele de costuri.
Atât Hotărârea Consiliului Județean Botoșani nr.142/09.12.2015, cât și Hotărârea Consiliului Județean Botoșani nr.141/27.06.2025 care reglementează facturarea în cadrul unui condominiu se regăsesc în format electronic pe site-ul Consiliului Județean Botoșani la rubrica Monitorul Oficial a Județului Botoșani pentru consultare.
S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani, în calitate de Operator Regional Unic, recomandă tuturor persoanelor fizice și agenților economici care locuiesc sau își desfășoară activitatea într-un condominiu să își ia din timp măsurile tehnice și organizatorice necesare funcționării corespunzătoare a instalațiilor interioare de apă pentru a evita situațiile neplăcute în care consumul facturat de apă va fi foarte mare.
Sursa: Comunicat Nova Apaserv
VRĂJEALĂ! 80.000m³ PIERDERI DOAR LA APĂ?
FRAIERII DE LA BLOC PLĂTEȘTE IAR ĂIA CU PISCINE ȘI VILE ȘI GRĂDINI DE ZARZAVAT,ETC PLĂTEȘTE LA PAUȘHAL?
PE BUNE?
p.s: las’ gluma și vb serios: asta e soluția celor de la CJ ? Să factureze celor de la bloc toate pierderile de pe rețea dar și
” scurgerile accidentale” de la casele din mun/ jud. Botoșani?
Ăia,acuma pe bune( se poate verifica) , plătesc 7m³ / per pe lună și au piscină. și schimbă apa și de 2 ori pe zi( fraierii plătește). Într-o piscină, mărime mică intră aprox 70m³ x 30 zile?
Dar oamenii mai udă și grădinile, alți mai au sere( tot abonați Apa Serv Botoșani), gazon, etc…acolo sunt pierderile dvs. Nu mai vb de țevile sparte de pe străzi, alea stau și 7 zile până vine cineva să oprească apa scursă-n pământ.
E HAOOOOOOS !
Trebuie obligați cei de la case să treacă la contorizare individuală, nu paușal( mulți , nici nu trec nr. real de membrii dintr-o familie).
Sau băgați-le și lor pierderile de apă! Ceara mamii lor, ei consumă sute de m³ și noi plătim toată apa!🥸
Căutați soluții, aveți atâțea ,,conzilierii,, dăștepți, puneți mintea la contribuție și găsiți soluții drepte și pt ăia de la bloc, nu doar pt ăia de la case.