Personalul medical de la Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Județean ”Mavromati” Botoșani a fost învățat cum să se comporte cu pacienții și aparținătorii acestora. Ei au participat la un curs de comunicare intitulat ”Îmbunătățirea abilităților de comunicare a cadrelor medicale în relaționarea cu pacienții”, unde au vorbit și cu un psiholog.
A fost un curs interactiv, susțin organizatorii, care au declarat că un astfel de curs este util, având în vedere presiunea la care este supus personalul medical.
”Ar trebui să revizuim partea asta de comportament raportat la pacient, pentru că, chiar dacă pacientul este corect tratat, el de cele mai multe ori pleacă nemulțumit de modul în care s-a comportat echipajul medical cu el, și aici pornim din triaj și ulterior avem continuitate pe spații. Este greu și pentru echipa medicală, dar nu este imposibil. Și atâta timp cât noi cerem ajutorul, și asta am făcut la acest curs, și în paralel cu asta începem să lucrăm cu noi. Sunt mândră de faptul că colegii de astăzi nu au ales această meserie pentru bani și au făcut search în memorie și au fost determinați fie de cazuri care s-au întâmplat în copilărie și au avut un impact nefericit asupra lor, și am spus că vreau să devin medic să nu li se întâmple și altor oameni același lucru, fie că această meserie este într-adevăr una nobilă și îți conservă și îți impune o anumită postură și un anumit statut într-o societate, pentru care ești mândru toată viața, dar pe care o faci cu responsabilitate și empatie față de oameni. Oricum motivația financiară a fost pe ultimul loc”, a declarat Ramona Guraliuc, șefa UPU SMURD din cadrul Spitalului Județean ”Mavromati” Botoșani.
Unitatea de Primiri Urgențe este cea mai solicitată și cu cel mai mare număr de personal din cadrul spitalului. Zilnic, sunt în jur de 200 de pacienți care ajung la UPU, fapt care pune presiune asupra cadrelor medicale.
”Ne-am dorit un parteneriat cu un psiholog care ne va ajuta să oferim îngrijiri cât mai bune pacienților. UPU este cea mai mare secție a spitalului, cu cel mai mare număr de personal și cea mai mare adresabilitate. De cele mai multe ori lucrăm sub presiune, lucrăm și noi sub presiune și pacienții se simt sub presiune. Este presiunea omului bolnav, pe care îl doare și care are nevoie de ajutor și pe de altă parte și personalul este supus la o presiune pentru că nu suntem nici foarte mulți, nici foarte puțini și încercăm să facem lucrurile bine și atunci poate sunt momente în care situații mai degenerează. Este un proiect de suflet al nostru. Ne-am dorit un curs de comunicare care să fie nu doar o simplă video-conferință sau curs online. ne-am dorit un curs în care toată lumea să interacționeze”, a declarat Camelia Caliniuc, asistenta șefa la UPU a Spitalului Județean Botoșani.
Cursul urmează să fie extins și la nivelul celorlalte secții ale spitalului.