Simigerie din Botoșani, amendată de Protecția Consumatorului. Cum își înșela clienții

O simigerie din Botoșani a fost amendată de comisarii de la Protecția Consumatorului pentru că își înșela clienții. Simigeria Petru a primit o sancțiune de 55.000 lei pentru înșelătorie la gramaj, igienă precară și folosirea altor ingrediente decât cele stipulate în rețetă.

La un sortiment de pizza vândut clienților, angajații simigeriei foloseau cremă vegetală în loc de smântănă. Echipa de control constată că consumatorul a fost indus în eroare, acesta luând decizia de tranzacționare având în vedere greutatea declarată pe eticheta de produs și nu cea reală, determinându-l să ia o decizie de tranzacționare în necunonștință de cauză”, arată comisarii de la Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorului.

Potrivit acestora, în primăvara acestui an, Protecția Consumatorului a efectuat un control la una dintre simigeriile Petru din municipiul Botoșani în urma căruia a aplicat o amendă de 15.000 lei pentru lipsa igienei și alți 40.000 lei pentru practici înșelătoare, dar și un control la simigeria din stația de la Universitate în Copou, din Iași, unde au dat o amendă de 40.000 lei pentru aceleași sesizări, scrie 7iasi.ro.

Inspectorii de la Protecția Consumatorului au amendat societatea Brio Grup SRL și pentru igiena precară din simigeria din Botoșani. Chiar și așa, administratorii societății s-au scuzat și au susținut că comisarii OPC nu au analizat în detaliu vesela ce urma să fie spălată.

În ceea ce privește neregulile privind condițiile de igienă, nici acestea nu corespund realității. Echipa de control a intrat în incinta punctului de lucru în timp ce se desfășura activitatea de preparare și vânzare a produselor către populație. Este firesc ca pe tăvile scoase din cuptor să existe urme de coacere și resturi alimentare, dar acestea urmau în procesul firesc de fabricație să fie înlăturate. Echipa de control nu a analizat vesela și alte obiecte destinate procesului de fabricație cum ar fi tăvile, care erau stocate sau depozitate, astfel încât să poată constata că acestea au fost păstrate în incita punctului de lucru fără a fi curățate. Urmele de arsură și de grăsime întărită reprezintă o constatare subiectivă în lipsa oricărei determinări științifice care să ateste vechimea și gradul de întărire a urmelor alimentare. Nu este reală afirmația referitoare la existența mucegaiului și nici restul constatărilor care subliniază nerespectarea standardelor de igienă. Închiderea punctului de lucru pentru o perioadă de doar câteva ore dovedesc în mod indirect că în realitate activitatea noastră este conformă și că respectăm standardele de igienă și curățenie prevăzute de lege, susțin reprezentanții firmei care administrează simigeriile Petru.

În schimb, cei de la OPC nu s-au lăsat înduplecați și au aplicat amenzile de zeci de mii de lei societății care administrează simigeria. De altfel, în întâmpinarea depusă la instanță, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului arată și cum s-a ajuns la amenzi.

„Faptele reținute în sarcina petentei sunt descrise suficient pentru a permite corecta încadrare juridică și aplicarea sancțiunilor corespunzătoare. Echipa de control constată că consumatorul a fost indus în eroare, acesta luând decizia de tranzacționare având în vedere greutatea declarată pe eticheta de produs și nu cea reală, determinându-l să ia o decizie de tranzacționare în necunonștință de cauză”arată printre altele cei de la CRPC Iași, potrivit sursei citate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *