Angajatorii pot depune cererile pentru angajați sezonieri la Direcția de Asistență Socială Botoșani. Vezi până când!

Primăria Municipiului Botoșani, anunță că, în conformitate cu prevederile Legii nr. 196 / 2016 privind venitul minim de incluziune, persoanele juridice, persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale sau întreprinderile familiale care au nevoie de forță de muncă și funcționează pe raza unității administrativ-teritoriale pot solicita forţă de muncă pentru desfăşurarea activităţilor sezoniere.

Solicitările privind activitățile sezoniere ce se vor efectua de către beneficiarii de venit minim de incluziune se pot depune la sediul Direcției de Asistență Socială Botoșani, în str. Săvenilor nr. 12, până pe data de 15 decembrie 2023”, a declarat viceprimarul Liviu Toma, edil care coordonează activitatea Direcției de Asistență Socială.
Potrivit edilului, în baza acestor cereri, va fi întocmit Planul de activități sezoniere pentru anul 2024. Solicitările se adresează, în scris, primarului municipiului, Cosmin Andrei, cu precizări vizând activitatea ce urmează a fi desfăşurată, numărul de lucrători şi perioada de desfăşurare a activităţii sezoniere.

Ajutorul de incluziune depinde de orele lucrate de beneficiarii apți de muncă

Planul de activități sezoniere este întocmit cu scopul de a valorifica forţa de muncă locală și se aprobă prin dispoziție a primarului municipiului. Acest plan se afişează la sediul primăriei şi cuprinde activităţile sezoniere, beneficiarii de lucrări, precum şi repartizarea persoanelor din familiile beneficiare de ajutor de incluziune pentru desfăşurarea activităţilor sezoniere.

Remunerarea activităţii sezoniere, norma de lucru, precum şi alte obligaţii şi îndatoriri se stabilesc prin negociere directă între beneficiarul de lucrări şi persoana care prestează activitatea, în condiţiile Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activităţi cu caracter ocazional desfăşurate de zilieri.

Pe data de 1 a fiecărei luni, pentru luna următoare, beneficiarii lucrărilor au obligaţia de a transmite primarului, în scris, situaţia cu persoanele apte de muncă din familiile beneficiare de ajutor de incluziune care au efectuat activităţile sezoniere, precum şi numărul de ore efectuate. Pe baza acestei situații primarul municipiului stabilește menținerea acordării ajutorului de incluziune sau încetarea acestuia.

Ajutorul de incluziune reprezintă un beneficiu de asistență socială acordat familiilor și persoanelor singure aflate în situații de dificultate, cu scopul prevenirii și combaterii sărăciei și riscului de excluziune socială.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *