Compania din Botoșani care a ajuns să aibă clienți importanți din Europa Occidentală și Statele Unite. „Oamenii își pot găsi locul potrivit pentru că știu ce au de făcut, sunt pregătiți pentru ceea ce au de făcut și sunt apreciați pentru ceea ce fac”

Compania Electroalfa deținută de omul de afaceri botoșănean Gheorghe Ciubotaru, deține un portofoliu bine consolidat de produse în domeniul confecțiilor metalice și al soluțiilor energetice. Electroalfa,  integrator de soluții în domeniul energetic, s-a focusat recent pe identificarea oportunităților aduse de adaptarea strategiei de business, pentru a-și consolida poziția pe piață și a răspunde nevoilor clienților într-o manieră eficientă. În primul rând, au fost realizate investiții în cercetare și analiză pentru a înțelege în profunzime tendințele din domeniul de activitate în care compania activează. Acest lucru a dus la anticiparea unor schimbări și la adaptarea în mod proactiv a strategiei pentru a răspunde noilor provocări, dar și oportunități, scrie jurnaldeafaceri.ro.

Abordarea Electroalfa privind strategia este una multianuală și derivă din viziunea companiei pe următorii 7 ani, în care sunt incluse o serie de proiecte, obiective strategice și indicatori de performanță. De la definirea strategiei, obiectivele încă nu au fost modificate,  însă lista de proiecte și KPI anuali se evaluează în funcție de context, cu respectarea obiectivelor strategice.

Prin implementarea metodelor și principiilor Kaizen, Electroalfa a realizat optimizări importante care au contribuit la îmbunătățirea eficienței, calității și rentabilității în cadrul celor patru fabrici moderne de producție.

„Un instrument vital ce a contribuit la adaptarea noastră la perioadele de fluctuații și provocări din mediul economic este sistemul de management bazat pe filozofia Kaizen, pe care l-am implementat în anul 2016. Acest sistem, axat pe îmbunătățiri continue și optimizare, a jucat un rol esențial în asigurarea că organizația este capabilă să se adapteze la noile provocări și oportunități ce derivă din dinamica complexă a pieței”, ne-a declarat dl. Gheorghe Ciubotaru, Fondatorul grupului de firme

Prin încurajarea participării tuturor angajaților și promovarea unui spirit de contribuție la procesul de îmbunătățire, Sistemul Kaizen a contribuit la dezvoltarea unei culturi organizaționale inovatoare și orientate către rezultate în cadrul companiei. Aceasta a stimulat inițiativele pentru dezvoltarea unităților de producție, prin optimizarea procedurilor, minimizarea deșeurilor și eficientizarea utilizării resurselor.

„Ne-am format și consolidat propriul  sistem de management AMIC (Alfa Management Îmbunătățire Continuă), marcând astfel intrarea ELECTROALFA într-o etapă de maturitate managerială. Împreună cu echipa noastră de manageri, am reușit să punem bazele unui concept sustenabil în care obiectivele sunt aliniate până în 2030, unde oamenii își pot găsi locul potrivit pentru că știu ce au de făcutsunt pregătiți pentru ceea ce au de făcut” și sunt apreciați pentru ceea ce fac”, mai spune dl. Ciubotaru.

În plus, în cadrul ELECTROALFA a fost promovată comunicarea deschisă și colaborarea interdepartamentală pentru a asigura că toate echipele sunt aliniate cu obiectivele strategice și că pot contribui cu idei relevante pentru adaptarea strategiei în funcție de schimbările din mediu. Au fost realizate investiții care au vizat dezvoltarea continuă a competențelor angajaților, astfel încât aceștia să fie pregătiți să facă față noilor cerințe și provocări. S-a pus un accent important pe învățarea continuă și adaptarea la noile tehnologii și metode de lucru.

Pentru a evalua eficacitatea strategiei și a face ajustări în timp real atunci când este necesar, au fost implementate sisteme de monitorizare a performanțelor și indicatorilor cheie. Astfel, prin adoptarea Sistemului de management Kaizen, ELECTROALFA a obținut un avantaj competitiv semnificativ, reușind să se adapteze într-un mediu economic dinamic și să dezvolte unitățile sale de producție într-un mod coerent și sustenabil. În final, abordarea companiei a constat în a pune accent pe agilitate și deschidere la schimbare, menținând în același timp viziunea și valorile fundamentale ale companiei.

„Această flexibilitate ne-a permis să rămânem relevanți și competitivi într-un mediu dinamic și în continuă evoluție. Am încurajat inovarea în cadrul tuturor departamentelor noastre, promovând gândirea creativă și dezvoltarea de soluții noi și inovatoare. Acest lucru ne-a permis să ne extindem portofoliul de produse și servicii, adaptându-ne la cerințele în continuă schimbare ale clienților noștri. Dezvoltarea continuă a competențelor angajaților este un subiect important pentru noi, drept pentru care, începând de anul trecut, am pus bazele unei școli interne proprii, sub denumirea de Academia Alfa, în cadrul căruia calificăm sau recalificăm – deocamdată cu recunoaștere internă, personal din zona de producție, însă în acest proiect sunt incluse și programe de dezvoltare pentru toate categoriile de angajați. Dorim să fim recunoscuți în timp ca fiind un pol de formare profesională, adaptat la nevoile reale ale pieței și intenționăm să construim și să utilăm un spațiu propriu, inclusiv cu laboratoare în care vom avea utilaje, echipamente, simulatoare virtuale, astfel încât activitatea de învățare practică să se poată derula în mod real, independent, fără a perturba activitatea de producție, afirmă Fondatorul grupului de firme ELECTROALFA.

Compania deține un portofoliu bine consolidat de produse în domeniul confecțiilor metalice și al soluțiilor energetice, însă pune accent în mod constant pe crearea de produse noi și inovatoare. Această inițiativă este alimentată de angajamentul de a rămâne în avangarda tehnologică și de a oferi soluții care să depășească așteptările.

În prezent, în cadrul companiei se lucrează la dezvoltarea SKID-ului MT (o unitate modulară care poate fi ușor transportată și instalată în diferite locații), un produs utilizat în parcurile fotovoltaice, ce conține echipamente de distribuție a energiei electrice cum ar fi: celule de medie tensiune, transformator, tablouri de joasă tensiune sau invertoare, toate montate pe o ramă metalică care poate să funcționeze în spații exterioare neprotejate sau în clădiri.

Avantajele acestui produs sunt reprezentate de faptul că asigură o fiabilitate și siguranță ridicate, remedierea este rapidă în caz de defect, flexibilitate ca soluție – configurabil în funcție de parametrii rețelei MT și are un impact redus asupra mediului.

„Lucrăm în paralel și la alte produse, ca răspuns la cerințele în continuă schimbare ale pieței și la nevoile diverse ale clienților noștri. În final, diversitatea gamei noastre de produse și angajamentul nostru continuu în inovare reflectă dorința constantă de a fi relevanți și competitivi într-un mediu tehnologic dinamic”, precizează dl. Gheorghe Ciubotaru.

ELECTROALFA a dezvoltat, de asemenea, competențe în zona de proiectare pentru stații de transformare 110/20 kV, modernizările sau construcțiile de stații noi fiind un alt produs important pentru perioada următoare, întrucât asigură conectarea de instalații regenerabile la rețea. Mai mult, compania a demarat anul acesta și procedurile pentru construirea unei fabrici de transformatoare de distribuție pe ulei, în Botoșani, în imediata vecinătate a fabricii de medie tensiune, fiind în acest moment în faza de întocmire a Studiului de Oportunitate.

Diviziile ELECTROALFA au evoluat semnificativ

Diviziile din cadrul grupului ELECTROALFA au traversat o serie de evoluții semnificative pe parcursul anilor, reflectând angajamentul continuu al companiei de a rămâne în avangarda inovației și a răspunde cerințelor din ce în ce mai complexe ale pieței.

Divizia de Echipamente Electrice a trecut de la producția de echipamente electrice tradiționale, la dezvoltarea de produse inovatoare, cum ar fi stațiile electrice containerizate și soluții modulare. Adaptarea la noile standarde de siguranță și tehnologii avansate de distribuție electrică au fost puncte cheie în evoluția acestei divizii. Divizia de Confecții Metalice are în implementare un proiect de creștere a capacității de producție în cadrul căruia sunt achiziționate utilaje de ultimă generație în valoare de 2,3 milioane de euro. Proiectul este în desfășurare, toate achizițiile vor fi efectuate și utilajele vor fi funcționale până la finalul anului 2023. Prin aceste investiții se estimează o dublare a capacității de producție disponibilă pentru carcase metalice.

Citeste mai mult aici!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *