Managerul Spitalului Județean Botoșani cere respect reciproc între medici și pacienți. „Nu spun că nu se greșește din ambele părți, dar nu toată lumea face la fel, nu toată lumea vorbește urât. Nu trebuie să generalizăm”

Managerul Spitalului Județean Botoșani, Monica Adăscăliței, poartă în permanență discuții cu medicii, asistentele, și infirmierii din cadrul secțiilor unității spitalicești și le-a cerut să dea dovadă de mai multă empatie. Totodată, Adăscăliței susține însă că este nevoie de respect reciproc în relația medic- pacient pentru că nu se poate lucra continuu sub presiune, astfel pot apărea greșeli, iar cel care are de pierdut este pacientul.

„Este nevoie de respect reciproc, atât din partea pacienților, aparținătorilor, cât și a cadrelor medicale. În momentul în care situația degenerează sunt autoritățile care pot interveni, inclusiv conducerea spitalului sau echipa de intervenție, există poliția, jandarmi, dar respectul trebuie să fie de ambele părți. Nu spun că nu se greșește din ambele părți, dar nu toată lumea face la fel, nu toată lumea vorbește urât. Nu trebuie să generalizăm. Sunt sincope, dar se pot rezolva. Promisiunea din partea cadrelor medicale, cu care am început discuțiile, a fost căvor încerca să-și controleze stilul de adresare, dar rugămintea este ca și din partea pacienților și aparținătorilor să aibă un limbaj și o prezență adecvată în cabinetul medical”, a declarat, la Tele M, Monica Adăscăliței.

Declarația noului manager al spitalului vine ca urmare a unui val de furie la adresa cadrelor medicale din județul Botoșani, după tragedia Alexandrei, mămica moartă în maternitatea Botoșani din cauza nepăsării cadrelor medicale. Potrivit Monicăi Adăscăliței, scopul tuturor demersurilor întreprinse la nivelul spitalului este acela ca astfel de tragedii să nu se mai întâmple.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *