Deputatul Dan Șlincu: „Ministerul Transportului a alocat 20 de milioane de euro pentru refacerea podului de la Vârfu Câmpului”

Un nou proiect important de infrastructură pentru județul Botoșani a intrat în linie dreaptă! Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, a semnat Ordinul de aprobare a indicatorilor tehnico-economici de avizare a podului de peste Siret dintre Vârfu Câmpului (Botoșani) și Zvoriștea (Suceava).

Demersurile de modernizare a infrastructurii rutiere a județului Botoșani făcute de către echipa de parlamentari PSD Botoșani și doamna președinte a Consiliului Județean Botoșani, Doina Federovici, dau roade. După ce în toamnă a fost reabilitată calea de rulare a drumului DN29A, de la Dorohoi la Suceava, prin turnarea unui nou strat de asfalt, acum, Ministerul Transporturilor a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru realizarea unui nou pod între Vârfu Câmpului și Zvoriștea. În baza acestor indicatori, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere va scoate la licitație lucrările de execuție ce sunt finanțate din fonduri externe, nerambursabile. Infrastructura județului, indiferent dacă este de interes național, județean sau local, este vitală pentru dezvoltarea zonei și echipa PSD a căutat și a găsit soluțiile optime pentru modernizarea ei”, a declarat deputatul PSD Dan Șlincu.

Podul peste Siret care leagă comunele Vârfu Câmpului (Botoșani) și Zvoriștea (Suceava), situat la kilometrul 22+859 de pe DN29A, este un obiectiv important pentru județul Botoșani, devenit strategic pentru zona de est a României în contextul situației din Ucraina. Valoarea investiției se ridică la 95,3 milioane de lei, aproximativ 20 de milioane de euro, bani asigurați din Programul de Transport 2021-2027. După finalizarea licitației pentru proiectare și execuție, care va fi derulată de CNAIR, lucrările se vor realiza în doi ani.

Noul pod va avea o lungime totală de 173 de metri și o lățime de 11,5 metri, din care partea carosabilă este de 7,8 metri.

În prezent, traficul pe drumul  Dorohoi – Suceava se realizează peste râul  Siret pe un pod vechi de 90 de ani, construit pe grinzi metalice, care din momentul dării în folosință și până astăzi nu a mai fost reabilitat. Podul prezintă probleme de siguranță, motiv pentru care traficul este restricționat.

Compania Bigconf Botoşani, divizia de construcţii, angajează ingineri

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *