Programul ”Rabla Local” a început astăzi. Finanțare obținută de Primăria Botoșani pentru 400 de autovehicule uzate

S-a deschis sesiunea de înscriere a persoanelor fizice în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate – Rabla Local.
Botoșănenii doritori să își schimbe mașinile vechi sau doar să le caseze în schimbul unei sume de bani, trebuie să se înscrie pe platforma pusă la dispoziție de Administrația Fondului de Mediu (AFM), până pe data de 31 august 2023 – ora 16.30, sau în limita fondurilor obținute de Primăria Municipiului Botoșani.

Persoanele înscrise vor beneficia de 3.000 de lei, procentul de finanțare acordat în cadrul Programului fiind de 80% – AFM (2.400 lei) şi 20% – UAT Botoșani (600 lei).

„Finanțarea obținută pentru municipiul Botoșani este de 960.000 lei, pentru un număr de 400 de autovehicule uzate”, a precizat primarul Cosmin Andrei.

Programul se adresează doar persoanelor fizice. Fiecare beneficiar va primi în schimbul casării rablei 3.000 de lei, fără a fi obligat să folosească stimulentul la cumpărarea unei mașini noi.

Solicitantul trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
✔️ Să aibă domiciliul în municipiul Botoșani;
✔️ Să dețină un autovehicul uzat, cu o vechime mai mare sau egală cu 15 ani și cu o normă de poluare EURO 3 sau mai mică, iar mașina să fie înmatriculată pe numele solicitantului de cel puțin 5 ani și să fie în evidențele fiscale ale Primăriei Municipiului Botoșani;
✔ Să caseze un autovehicul care conține componentele esențiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu, precum și echipamente electronice de gestionare a funcțiilor autovehiculului și dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricație;
✔️ Să NU fi casat autovehiculul înainte de startul programului, deoarece în program se vor încadra doar autovehiculele casate și radiate după lansarea sesiunii de înscriere;
✔️ Să nu aibă restanțe la plata taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul local și cel de stat;
✔️ Să nu aibă condamnări definitive pentru infracțiuni împotriva mediului;
✔ Să nu folosească aceeași mașină pentru a obține alte finanțări din alte programe;
✔️ Timp de 3 ani de la obținerea banilor, persoana beneficiară nu va putea cumpăra o mașină cu o normă de poluare mai mică de Euro 5.
Ulterior înscrierilor, lista va fi transmisă de AFM către Primăria Municipiului Botoșani, unde beneficiarii vor fi așteptați cu următoarele documente, pentru a putea semna contractele de finanțare:
✔️ cuponul de casare (emis în format fizic de unitatea către care este predată mașina);
✔️ dovadă radiere din circulație;
✔️ copie carte identitate;
✔️ certificat fiscal;
✔️ contract de finanțare între Primărie și solicitant (se pune la dispoziție la Primăria Municipiului Botoșani).
Ulterior, municipalitatea va depune la AFM cererea pentru viramentul banilor pentru toți solicitanții iar beneficiarii vor fi anunțați când vor putea intra în posesia fondurilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *