FOTO! Noul manager al Spitalului Județean ”Mavromati”, apel către botoșăneni să se trateze la spital: Nu vă ascund faptul că suntem între ciocan și nicovală

Spitalul Județean ”Mavromati” nu reușește să realizeze, în continuare, serviciile medicale contractate cu Casa Județeană de Asigurări de Sănătate Botoșani, pierzând lunar câte 700.000 lei.

Noul manager al Spitalului Județean Botoșani, Angel Călin, a făcut, luni, un apel către botoșăneni să vină cu încredere la spital pentru a beneficia de serviciile medicale de calitate. Călin a spus că unitatea spitalicească beneficiază de aparatură medicală performantă și de medici specialiști, însă, în ciuda acestui fapt, adresabilitatea a scăzut după pandemie.

Înainte de pandemie, pacienții noștri veneau către spital cu încredere. Odată cu închiderea spitalelor, frica de internare și de contaminare pe care a declanșat-o epidemia de COVID, oamenii și-au schimbat opțiunea. Intrăm într-o paradigmă: avem dotări, profesioniști există dar nu avem adresabilitate. Am dori ca cetățenii județului Botoșani să aibă curajul să se trateze și pentru cele mai simple afecțiuni la noi în județ. Să se trateze în spitalul de stat, pentru că și spitalul de stat poate oferi servicii la nivelul celor particulare. Aceste vizite de câteva zile pe care le-am avut pe secții, îmi conferă dreptul să promovez dotările și profesionalismul medicilor și asistenților medicali. Avem un contract cu Casa de Asigurări, dar avem o dificultate în a-l realiza. Această dificultate nu aș considera că este un motiv imputabil doar cadrelor medicale, ci și felului în care suntem noi percepuți, adică, majoritatea pacienților au în momentul de față o barieră pentru a ajunge la spital. Consideră că cel mai util și cel mai convenabil este să vină la cabinetele private, să stea de vorbă cu medicul și să plece. Le este frică de spital, vă spun la modul cel mai deschis. Le este frică de spital, nu că nu sunt servicii, ci că și-au creat această spaimă după COVID”, a spus Angel Iulian Călin.

Contractul cu instituția de asigurări de sănătate nu poate fi realizat și din cauza faptului că toate cazurile complexe, care sunt mai bine plătite, ajung la clinicile de specialitate din alte județe.  De asemenea, sunt secții ale spitalul care pe perioada verii nu-și fac indicatorii.

În ideea creșterii adresabilității, conducerea spitalului va lua niște măsuri, iar una va fi aceea ca la ambulatoriu să se lucreze și în schimbul de după amiază, la cabinetele cele mai solicitate, pentru a reduce timpii de așteptare a pacienților.

”Dacă acolo vin zece persoane, dintre care trei sunt pacienți și ceilalți aparținatori, pentru că toate cabinetele din ambulatoriu necesită uneori un aparținator, acel hol devine super aglomerat. Colegii de dinainte au optat pentru parter, în ideea de a fi ușor accesibil”, a precizat Călin.

Acesta spune că din cauza faptului că unitatea spitalicească nu-și realizează contractul, nu vor mai fi realizate lucrări curente existând riscul și de tăiere a salariilor personalului, lucru pe care, spune el, nu și-l dorește.

Cea mai spinoasă problemă care a declanșat și schimbările în conducere au fost sporurile salariale acordate personalului din spital. Decizia de diminuare a sporurilor a fost blocată la luna mai. S-au acordat în același cuantum fără a crea nicio diferență între beneficiari. (…) Majorările legale de pe 1 iunie practic, nouă, spitalului, ne-a dat o marjă de manevră, o siguranță în a putea să avem șansa de a duce aceste sporuri mai departe în cuantumul aproape de maxim. Acest lucru nu înseamnă că vom avea garanția să și reușim, dacă nu găsim și alte soluții. (…) Obligația noastră, a celor din spital, este să avem celeritatea să ducem la executare contractul încheiat cu Casa de asigurări. Nu vă ascund faptul că suntem între ciocan și nicovală pentru săvârșirea și executarea acestui contract. Nu aș vrea să fiu atât de dur să numesc faliment sau să numesc închidere, nu! Soluții de găsesc. Trebuie să găsim soluții să aducem pacienți cu o complexitate destul de ridicată și de a face indicatorii. (…) Nu vreau să fiu pus în situația în care a căuta soluții să tăiem drepturi salariale personalului din spital. Nu!”, a adăugat managerul spitalului.

El spune că unitatea spitalului beneficiază de cele mai înalte dotări și că nu are datorii către furnizori.

De la numirea mea până astăzi, am făcut un periplu de vizite la toate secțiile spitalului, și cele interne, și cele externe și îmi asum cumva faptul că nu am reușit să ajung la Darabani printr-o conjunctură de împrejurări, dar se va întâmpla cred că mâinr când vom avea și o întâlnire cu domnul primar de acolo pentru a stabili strategia pe care ne-o dorim. Ceea ce am văzut în vizitele pe aceste secții, vreau să vă spun că am fost plăcut impresionat de dotarea cu materiale sanitare și toată tehnica medicală care este pusă la dispoziția și în slujba cetățeanului. Pe unele secții, dotările medicale nu sunt un lux. Sunt un nivel la care trebuie să fim în anul 2023 pentru a deservi pacienții”, a mai spus Angel Călin. În primele șase luni ale anului, spitalul nu a realizat în jur de 8 milioane lei din contractul cu CAS Botoșani.

Spitalul Județean Botoșani nu reușește să realizeze serviciile medicale contractate. Director medical: Pacienții evită spitalul, deoarece nu și-au recăpătat încrederea pierdută în pandemie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *