FOTO Accident în toiul nopții la Botoșani din cauza unei căprioare. Mașina a sunat la 112

Un accident produs, în noaptea de sâmbătă spre duminică, pe drumul național DN 29 A, între localitățile Horlaceni și Vârfu Câmpului, din județul Botoșani, a fost anunțat prin sistemul E-Call. Potrivit reprezentanților Inspectoratului Județean pentru Situații de Urgență Botoșani, imediat după primirea apelului, la fața locului au fost trimise două echipaje din cadrul Detașamentului de Pompieri Dorohoi, cu o autospecială de stingere cu apă și spumă și o ambulanță SMURD.

Pompierii au constatat că un autoturism în care erau doi tineri, de 21 de ani, era oprit pe partea carosabilă, fiind ușor avariat. Conducătorul auto ar fi vrut să evite o căprioară, a ieșit de pe partea carosabilă, după care a revenit pe șosea. Cei doi tineri s-au ales doar cu o sperietură zdravănă. Pompierii s-au asigurat că nu există riscul izbucnirii unui incendiu.

În cazul producerii unui accident rutier sistemele eCall generează automat apelarea numărului 112 și transmiterea către serviciul de urgență a informațiilor relevante pentru localizarea precisă a evenimentului și pentru intervenția echipajelor de salvare. Imediat după impact, date precum coordonatele GPS, seria VIN, tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat și direcția de mers sunt furnizate de autovehiculele echipate cu eCall.

Ce este eCall, sistemul automat prin care maşina sună la 112

În cazul producerii unui accident rutier, sistemele eCall generează automat apelarea numărului 112 şi transmiterea către Serviciul de urgenţă a informaţiilor relevante pentru localizarea precisă a evenimentului şi pentru intervenţia echipajelor de salvare. Imediat după impact, date precum coordonatele GPS, seria VIN, tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat şi direcţia de mers sunt furnizate de autovehiculele echipate cu eCall.

Reglementările europene impun ca această tehnologie să fie instalată pe toate modelele de maşini proiectate şi fabricate după luna aprilie 2018.

Cum funcționează eCall

Automat, în cazul activării senzorilor de impact sau în mod manual, la iniţiativa şoferului sau a pasagerilor, vehiculul, prin intermediul sistemului eCall, generează declanşarea unui apel de urgenţă, asigurând transmiterea rapidă de date esenţiale pentru echipajele de intervenţie.

În sistemul informatic al 112, operatorii şi dispecerii pot vedea poziţia geografică a maşinii, seria VIN, tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat, direcţia de deplasare şi modul de declanşare a sistemului – automat sau manual.

Ulterior, după transmiterea datelor, se stabileşte o legătură de voce între ocupanţii autovehiculului şi Serviciul de urgenţă 112.

Sistemul funcționează în toate țările din UE

Oriunde v-ați afla, dacă mașina dumneavoastră este implicată într-un accident grav, va fi pusă în legătură cu cea mai apropiată rețea de intervenție în situații de urgență. Nu contează de unde ați cumpărat mașina sau unde ați înmatriculat-o.

Când este activat, sistemul eCall se conectează la cel mai apropiat centru de intervenție în caz de urgență

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *