Cât este ajutorul de deces în 2023 şi ce acte sunt necesare pentru obținerea acestuia

Ajutorul în caz de înmormântare a fost majorat în 2023. Banii sunt livrați în maxim 72 de ore. În ultimii doi ani de zile, în România s-au scumpit puternic toate produsele și serviciile. Astfel, produsele alimentare au ajuns să aibă tarife mai mari cu 40%, în medie. Produsele lactate și uleiul s-au dublat la preț, la carburanți s-au înregistrat majorări cu 50%, energia electrica e mai scumpă cu 300%. Inclusiv cheltuielile necesare pentru slujba de înmormântare au crescut puternic. Totuși, din fericire, și ajutoarele oferite de stat au crescut în 2023, pentru persoanele îndoliate.

Valoarea ajutorului de înmormântare a ajuns în 2023 la 6.789 de lei, cu 700 de lei mai mult față de valoarea din 2022. De asemenea, jumătate din cuantumul acestui ajutor se acordă și la decesul unui membru de familie al persoanei asigurate, care este fie pensionar, fie angajat sau plătitor de impozite pentru asigurările sociale.

Sumele de bani se acordă o singură dată pentru autorul de deces, pentru un singur membru al familiei, care depune cererea la Casa Națională de Pensii, sediul din raza teritorială unde a domiciliat persoana care a murit. Bineînțeles, solicitarea scrisă trebuie însoțită de certificatul de deces, în original, plus o copie după cartea de identitate a solicitantului. Astfel, în perioada de la depunerea cererii și plata ajutorului de înmormântare, inspectorii de la casele teritoriale de pensii, vor efectua verificări, pentru conformitatea datelor transmise.

Bani de la stat în cazul unui deces. Ce documente trebuie să conțină dosarul care trebuie depus în cazul ajutorului pentru înmormântare

Ajutorul în caz de deces se acordă într-un termen de 72 de ore. Dosarul trebuie să conțină mai multe acte și anume:

– cerere pentru acordarea ajutorului;

– declarație pe propria răspundere ca aceste cheltuieli au fost suportate integral de către solicitant;

– declarație pe propria răspundere că persoana decedată avea calitatea de pensionar sau asigurat;

– adeverință de salariat în care se menționează că decedatul era salariat și nu a beneficiat de concediu fără salariu sau absențe nemotivate la data decesului;

– adeverința de salariat membru familie.

Dacă persoana decedată avea calitatea de pensionar, iar decesul a avut loc înainte de plata pensiei pentru luna în curs, se poate depune o cerere pentru plata acesteia. Banii vor putea fi achitați fie în numerar, fie în contul bancar al răposatului sau al solicitantului, potrivit RomaniaTV

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *