Povestea unei avocate din Botoșani care a renunțat la nopțile la birou pentru antreprenoriat de aur

Povestea Oanei Bîrsescu începe în Botoșani, continuă la Viena, la studii și apoi cu o carieră de 12 ani ca avocat. După prima ei fetiță, și-a dat seama că nu mai vrea să-și petreacă nopțile la birou și că are nevoie de timp pentru ea și familia ei. Așa că și-a transformat pasiunea pentru bijuterii în brățară de aur. Și de perle și alte bijuterii artizanale, într-o afacere made in RO: Zea et Sia, scrie start-up.ro.

”Când eram mică, mă jucam cu bijuteriile mamei și petreceam ore în șir în vitrine uitându-mă după bijuterii. Aveam de mică tragere spre latura artistică, spre frumos, însă în școală am pus accent pe alte domenii. Dupa nașterea celor doua fetițe, Azeea și Alessia – numele brandului fiind derivat din numele lor, mi-am dat seama că altele sunt lucrurile care mă împlinesc.”

Tranziția spre antreprenoriatul în care frumusețea va salva lumea

Decizia de a părăsi mediul corporate a venit și după nașterea celei de-a doua fetițe, dar lipsea curajul ca Oana să facă tranziția spre antreprenoriat. Cu susținerea familiei și cu fonduri proprii, antreprenoarea a găsit însă motivația să intre într-un domeniu despre care nu știa prea multe, alta decât ferma convingere că ”frumusețea va salva lumea”.

”Deși îmi plăceau bijuteriile, cumva mi se părea că este imposibil să pot pune o afacere pe picioare. Credeam că am nevoie de mai mult know-how, energie și bani, că nu sunt destul de pregatită pentru asta. Eram cel mai mare dușman al meu și vedeam tot timpul probleme în loc să vin cu soluții. Soțul meu a avut un rol esențial pentru ca m-a incurajat, a crezut in idee si m-a sprijinit neconditionat.

După un an în care a pus cap la cap toate detaliile de producție, brading, packaging și altele, 50.000 de euro investiți, Oana lansa Zea et Sia în decembrie 2020.

În afară de pasiunea pentru bijuterii și un Master în Dreptul Afacerilor, industria în care Oana intra, venea cu toate noutățile la pachet. ”Am luat totul de la 0, am învățat din mers și încă am multe de învățat. De la cum comunici cu clientul, cum îți recunoști clientul, ce-și doreste, până la ultimele detalii de împachetare a unui cadou. Este un domeniul foarte vast si competitiv, întotdeauna este ceva nou de învățat, un domeniu unde creativitatea, pasiunea și inspirația sunt esențiale.”

Bijuteriile Zea et Sia au ajuns să fie purtate de peste 1.000 de cliente de toate vârstele, iar vânzările au ajuns la 100.000 de euro, planul pentru acest an fiind să tripleze această sumă.

Colecțiile de matchwear mamă-fiică

Zea et Sia joacă pe o piață foarte aglomerată, unde e greu să te diferențiezi.

Ce a făcut Oana a fost să creeze o colecție de fine jewelry, bijuterii de match wear (n.r. – asortate) pentru mame și fiice. Astfel, mamele și fetițele lor se pot asorta prin colecții cu bijuterii fine. Sau cum spune Oana, clienții pot avea ”bijuterii premium din aur și diamante, dar cu o valoare sentimentală”.

Un alt factor prin care au vrut să se îndepărteze de gălăgia industriei a fost alegerea de a produce bijuteriile în România.

”Ne-a luat aproape un an sa găsim un producător din România chiar dacă costurile sunt mai ridicate. Credem foarte mult în sloganul proudly made în România. Am găsit un partener care face lucrurile la standardele foarte înalte pe care ni le doream, artizani locali cu experiență de peste 28 de ani în realizarea bijuteriilor, care să mă ajute să fac diferența pe o piață inundată de bijuterii făcute în China sau India.”

Am vrut să știm și cum se traduce artizanatul în bijuteriile Zea et Sia, iar Oana ne-a ajutat cu o clarificare și aici: ”fiecare bijuterie Zea et Sia este produsă în atelierul din România prin tehnologie de ultimă generație care permite redarea celor mai fine detalii. Astfel, ea este finisată manual și, tot astfel, fiecare piesă este unică, putând exista foarte mici variații de gramaj.”

Din lecțiile de 2 ani de antreprenoriat în domeniul bijuteriilor, Oana a învățat că cel mai important lucru în business sunt clienții.

”Brand-ul trece dincolo de produse, este valoarea emoțională bazata pe încredere și relațiile care se creează. Oamenii vor autenticitate, și cred că fix faptul că nu am mers după rețeta clasică și că am lăsat vulnerabilitățile mele să se vadă în fiecare moment din povestea asta a adus și succes afacerii.”

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *