Calificative „admis” – „respins” în locul notelor la anumite materii. Propunerea ministrului Educaţiei pentru elevii de gimnaziu

catalog, scoala, stiri, profesor, botosaniMinistrul Educaţiei a declarat joi, într-o conferinţă de presă după proba de matematică a Evaluării Naţionale 2022, că lansează o provocare în contextul goanei după calificative şi al festivităţilor de premiere. Astfel, Sorin Cîmpeanu propune ca la gimnaziu să nu se mai acorde note la anumite discipline, ci calificative cu „admis” / „respins”. Nu trebuie să demotivăm elevii prin exagerarea importanţei acordate acestor festivităţi de premiere, a subliniat ministrul.

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, că lansează o provocare, în contextul goanei după calificative şi a festivităţilor de premiere şi propune ca la gimnaziu să nu se mai acorde note la discipline precum muzica, desen, educaţie fizică, ci calificative cu „admis” / „respins”. Nu trebuie să demotivăm elevii prin exagerarea importanţei acordate acestor festivităţi de premiere, a spus ministrul.

”Festivităţile de premiere sunt un aspect tradiţional în sistemul de învăţământ românesc. Sunt un aspect la care foarte mulţi dintre părinţi ţin şi foarte mulţi dintre profesori ţin. Pe de altă parte, avem competiţia care trebuie să fie încurajată”, crede Sorin Cîmpeanu.

Ministrul a precizat că aceste lucruri trebuie îmbinate, având în vedere că principalele obiective ale proiectului „România educată” sunt încurajarea performanţei – care se obţine doar prin competiţie – şi susţinerea echităţii, precum şi accesul egal la o educaţie de calitate.

”Nu trebuie să ducem competiţia la vârste foarte fragede, acesta este punctul meu de vedere. Nu trebuie să demotivăm elevii prin exagerarea importanţei acordate acestor festivităţi de premiere. Una dintre soluţiile pe care vă invit să le luaţi în calcul ar fi aceea a diminuării goanei pentru note, prezentă mult prea mult, din păcate, în şcoala românească, părinţii care vor neapărat note mari pentru copiii lor, sunt subiectivi”, a afirmat ministrul, potrivit news.ro. El a continuat: ”Acest lucru s-ar putea rezolva, spre exemplu, dacă în gimnaziu nu am mai acorda note la discipline precum muzică, desen, educaţie fizică, ci am da calificative. Dând calificative cu Admis / Respins, o mare parte din această competiţie,care nu este din spectrul competiţiilor benefice, ar putea fi eliminată. Este o provocare pe care o lansez public”, a declarat ministrul Sorin Cîmpeanu, potrivit observator

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *