Compensații pentru toți clienții de energie electrică, de la firmele de distribuție. Situațiile în care se aplică

Noul Ordin al Autorității de Reglementare în domeniul Energiei (64/2022) obligă firmele de distribuție a energiei electrice să citească cu o anumită frecvență contoarele clienților racordați la rețeaua de distribuție. Clienții pot primi compensații de la firmele de distribuție dacă acestea din urmă depășesc termenele de citire a contoarelor.

Pentru clienții casnici, citirea nu poate fi la un interval mai mare de trei luni, pentru cei non-casnici se face la un interval la maximum șase luni, iar pentru prosumatori se face obligatoriu lunar.

Operatorul de distribuție trebuie să acorde o compensație de 10 lei clientului dacă a citit contorul mai târziu din vina sa. Compensația nu se acordă dacă nu a fost vina companiei – dacă blocul de măsurare este în incinta proprietății și angajatul nu a putut intra să îl citească, de exemplu.

Noul ordin ANRE mai prevede o compensație de 30 de lei pentru consumatorii care beneficiază de sisteme de măsurare inteligentă a energiei electrice.

„OD are obligația de a asigura accesul la datele istorice de consum ale utilizatorilor care beneficiază de sisteme de măsurare inteligentă a energiei electrice, în conformitate cu prevederile condițiilor-cadru pentru realizarea calendarului de implementare a sistemelor de măsurare inteligentă a energiei electrice la nivel național, aprobate prin ordin al președintelui ANRE, în vigoare”, arată ordinul 64.

Dacă distribuitorul nu trimite datele în mai mult de o lună calendaristică, va trebui să plătească clientului 30 de lei. Obligația se aplică doar pentru clienții racordați la  joasă tensiune.

Mecanismul de acordare a compensațiilor va intra în vigoare începând cu 30 iunie, potrivit antena 3

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *