O nouă înșelătorie îi vizează pe clienții unui cunoscut supermarket

Un nou tip de înșelătorie are toate șansele să facă ravagii în rândul clienților lanțului de marketuri Profi România. Specialiștii avertizează, în acest sens. Hoții din online se dovedesc a fi, pe zi ce trece, din ce în ce mai inventivi. Așadar, pun la cale noi metode de înșelătorie, pentru a atrage în cursă cât mai mulți clienți ai diferitor branduri.

Iată că a venit rândul celor de la Profi România să intre în vizorul infractorilor cibernetici, gigantul fiind folosit ca motiv pentru a escroca eventualii clienți ai acestuia.

Premiu de 340 lei, înșelătorie pe față

Mai exact, mulți clienți ai magazinelor Profi au primit mesaje în care erau anunțați că au posibilitatea de a câștiga un premiu de 340 lei, dacă accesează un anumit link, ca mai apoi să completeze un chestionar.

În mod evident, mesajul nu este trimis de reprezentanții Profi România, iar miza nu este un premiu în bani, ci furtul de date al utilizatorului credul.

„Sub pretextul posibilităţii de a câştiga un premiu de 340 RON după completarea unui chestionar, utilizatori din România primesc în aceste zile (pe social media sau aplicaţii de mesagerie) mesaje cu link-uri către site-uri de phishing. Echipa Directoratului a primit notificări cu privire la existenţa unor astfel de tentative de la utilizatori care au realizat că este vorba despre o păcăleală şi a luat imediat măsurile necesare închiderii lor. Cu toate acestea, atacatorii pun în funcţiune noi site-uri care găzduiesc astfel de iniţiative frauduloase aproape zilnic”, au scris reprezentanţii DNSC (Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică) pe pagina oficială de Facebook, citați de Agerpres.

Un nou tip de înșelătorie are toate șansele să facă ravagii în rândul clienților lanțului de marketuri Profi România. Specialiștii avertizează, în acest sens.

Iată că a venit rândul celor de la Profi România să intre în vizorul infractorilor cibernetici, gigantul fiind folosit ca motiv pentru a escroca eventualii clienți ai acestuia.

Mai exact, mulți clienți ai magazinelor Profi au primit mesaje în care erau anunțați că au posibilitatea de a câștiga un premiu de 340 lei, dacă accesează un anumit link, ca mai apoi să completeze un chestionar.

În mod evident, mesajul nu este trimis de reprezentanții Profi România, iar miza nu este un premiu în bani, ci furtul de date al utilizatorului credul.

„Sub pretextul posibilităţii de a câştiga un premiu de 340 RON după completarea unui chestionar, utilizatori din România primesc în aceste zile (pe social media sau aplicaţii de mesagerie) mesaje cu link-uri către site-uri de phishing. Echipa Directoratului a primit notificări cu privire la existenţa unor astfel de tentative de la utilizatori care au realizat că este vorba despre o păcăleală şi a luat imediat măsurile necesare închiderii lor. Cu toate acestea, atacatorii pun în funcţiune noi site-uri care găzduiesc astfel de iniţiative frauduloase aproape zilnic”, au scris reprezentanţii DNSC (Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică) pe pagina oficială de Facebook, citați de Agerpres.

Mai mult, tot ei au recomandat ca asemenea tentative să fie raportate la [email protected], dacă sunt descoperite.

Cum te ferești de necaz:

Specialiștii au declarat că, în eventualitatea în care primești un asemenea mesaj, să eviți să dai click de impuls.

Verifică mereu adresa web a paginii (de cele mai multe ori, ea ar putea să semene cu cea oficială, însă cu câteva litere schimbate).

Mai mult, dacă mesajul primit conține greșeli gramaticale sau exprimări care nu sună tocmai cum trebuie (logic), este un semn clar că atacatorii au folosit, cel mai probabil, Google Translate, ori altă opțiune de traducere automată.

Sursa: playtech.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *