FOTO & VIDEO! Protest al profesorilor de la Colegiul Național ”Mihai Eminescu” la Inspectoratul Școlar Botoșani. Ce îi nemulțumește!

Mai mulți profesori de la Colegiul Național ”Mihai Eminescu” din Botoșani au protestat, miercuri, nemulțumiți de modificările anunțate de conducerea Inspectoratului Școlar Județean în ceea ce privește oferta educațională pentru anul școlar 2022 – 2023, care afectează unitatea de învățământ. Astfel, de la Colegiul ”Mihai Eminescu” ar urma să fie desființată o clasă cu profil matematică-informatică, dar și o clasă de a V-a.

Atât profesorii de la Colegiul Național ”Mihai Eminescu”, cât și de la Colegiul Național ”A.T. Laurian”, o altă unitate afectată de decizia IȘJ, au formulat un memoriu, fără ecou la nivelul Inspectoratului Școlar Județean.

”Nemulţumirile cadrelor didactice de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Botoşani sunt justificate, dat fiind faptul că, încă de la înfiinţarea profilului matematică-informatică în cadrul colegiului, pentru această specializare, din cadrul profilului real, concurenţa a fost foarte mare. Afirmaţia este susţinută de ultima medie de admitere la specializarea matematică-informatică din ultimii ani. La specializarea matematică-informatică, în cadrul colegiului, au funcţionat 4 clase; ultima medie de admitere la această specializare nu poate fi comparată cu ultima medie de admitere la specializarea ştiinţe sociale sau la specializarea filologie, unde, în oferta colegiului, a funcţionat numai câte o clasă. De aceea, comparaţia justă trebuie făcută între media elevului admis pe poziţia 26 la profilul matematică-informatică şi mediile elevilor admişi pe poziţia 26 la specializarea ştiinţe sociale, respectiv filologie”, se precizează într-un comunicat transmis de profesorii de la Colegiul Național ”Mihai Eminescu.

Potrivit acestora, la profilul matematică-informatică s-a intrat cu medii de peste 9, în timp ce la științe sociale au fost medii și de 7.

Dacă am fi avut, în anul şcolar 2021-2022, trei clase de matematică-informatică, 2 clase de ştiinţe sociale şi 2 clase de filologie, ultimele medii de admitere ar fi fost: 8, 87 la matematică-informatică; 7,86 la ştiinţe sociale; 7,58 la filologie”, se mai precizează în comunicat.

Cadrele didactice spun că modificările propuse de IŞJ Botoşani nu se fac pentru binele elevilor. Reducerea numărului de clase de matematică-informatică limitează dreptul absolvenţilor de clasa a VIII-a de a opta pentru această specializare, la momentul în care ei termină clasa a VIII-a.

Doamna inspector şcolar general săvârşeşte un abuz limitând dreptul elevilor la libertatea de opţiune. Modificarea opţiunii iniţiale poate surveni, dar aceasta NU poate fi controlată prin intruziunea în viaţa privată a unui elev, pentru ale cărui opţiuni răspund, în primul rând, cel în cauză, respectiv părinţii/tutorii acestuia. Afirmaţiile doamnei inspector şcolar general sunt eronate şi pentru că folosesc cu titlu de certitudine ideea că elevii admişi în clasa a IX-a la specializarea matematică-informatică vor înregistra eşec şcolar, ceea ce constituie discriminare.  Alte afirmaţii au caracter speculativ, făcând trimitere la liniştea părinţilor care investesc în copii. NU au fost prezentate rezultate măsurabile, obţinute prin metode ştiinţifice, care să cuantifice gradul de linişte simţit de părinţi, în legătură cu opţiunile copiilor şi ale lor. Doamna inspector şcolar general a făcut doar afirmaţii cu caracter general, în care s-au amestecat, în mod demagogic, puncte de vedere referitoare la situaţia şcolară a elevilor şi la situaţia personală a doamnei inspector”, se mai arată în comunicat.

Ei mai spun că afirmaţiile referitoare la cei peste 1000 de elevi corigenţi la matematică nu pot fi un criteriu de apreciere a rezultatelor şcolare obţinute de elevii Colegiului Naţional „Mihai Eminescu” Botoşani. În anul şcolar 2021-2022, la clasele a IX-a (8 clase, dintre care 4 de matematică-informatică, 2, de ştiinţe ale naturii), nu s-a înregistrat niciun corigent.

Din totalul de 1126 de elevi ai Colegiului Naţional „Mihai Eminescu”, în semestrul I al anului şcolar 2021-2022, s-au înregistrat 6 elevi corigenţi la matematică (0,53%). Aceste rezultate obţinute la învăţătură nu justifică, pentru Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Botoşani reducerea numărului de clase de matematică-informatică.

Mai mul, spun profesorii, la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Botoşani, în semestrul I al anului şcolar 2021-2022, NU s-a înregistrat nicio cerere de transfer de la profilul real la profilul uman la clasa a IX-a.

Având în vedere informaţiile prezentate de reprezentanţii Colegiului Naţional „Mihai Eminescu” Botoşani, susţinute de date statistice oficiale, nicidecum afirmaţii nefondate, solicităm ca unitatea de învăţământ menţionată să nu fie tratată după o măsură care nu i se potriveşte. Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Botoşani este o unitate de învăţământ care a promovat şi a susţinut performanţa, la toate disciplinele de studiu. Numeroasele diplome obţinute de elevii colegiului la concursuri şi olimpiade şcolare de matematică, fizică şi informatică contrazic flagrant afirmaţiile doamnei inspector şcolar general”, se mai precizeaza in comunicat.

Cadrele didactice protestatare au înmânat un nou memoriu inspectorului general al IȘJ, Ada Macovei, și și-au spus nemulțumirile.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *