Gara din Botoşani, prinsă pentru modernizare

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA are în curs de derulare programul de modernizare a 16 staţii de cale ferată, principalul criteriu de selecţie a acestor gări fiind poziţionarea lor în oraşele reşedinţă de judeţ. Menţionăm că niciuna din staţiile selectate pentru acest program nu se află pe liniile CF incluse în cele două proiecte de Hotărâre de Guvern, publicate pentru dezbatere publică, şi anume:
Proiectul de Hotârăre de Guvern pentru aprobarea închiderii unor părţi din infrastructura feroviară care se referă doar la închiderea unor linii excedentare din staţii, pe care de ani de zile nu mai circulă niciun tren, sau linii din triaje, pe care de asemenea nu se mai circulă, iar din considerente tehnice şi comerciale nu se mai justifică menţinerea lor în funcţiune. Prin închiderea, dezafectarea şi valorificarea acestor linii care, de fapt reprezintă infrastructură feroviară excedentară, efortul statului va fi îndreptat spre dezvoltarea şi modernizarea principalelor linii de cale ferată pe care se desfăşoară cea mai mare parte a traficului de călători şi mărfuri.
Proiectul de Hotârăre de Guvern pentru aprobarea condiţiilor de închiriere a unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă, precum şi de gestionare a acestora care se referă doar la acele secţii de circulaţie care din punct de vedere al eficienţei economice aduc pierderi companiei. În acest context, o activitate cu pierderi implică luarea de măsuri concrete în vederea eliminării acestora. Pentru a nu închide secţiile de circulaţie neperformante, legislaţia în vigoare stabileşte că pentru secţiile clasificate ca neinteroperabile se poate atrage capital privat pentru întreţinerea şi exploatarea acestora prin închiriere lor unor operatori economici autorizaţi.

CNCF CFR SA dezminte public acuzaţiile conform cărora gările aflate în oraşe reşedinţă de judeţ – Zalău, Bistriţa, Slatina, Râmnicu Vâlcea, Reşiţa Sud, Sfântu Gheorghe, Târgu Mureş, Piteşti, Giurgiu Oraş, Slobozia Veche, Călăraşi Sud, Botoşani, Vaslui, Piatra Neamţ Brăila şi Alexandria -, incluse în programul ‘Modernizarea unor staţii de cale ferată importante din România’ se află pe vreuna din liniile de cale ferată care fac obiectul celor două proiecte de acte normative aflate în dezbatere publică, şi anume: Proiectul de Hotârăre de Guvern pentru aprobarea închiderii unor părţi din infrastructura feroviară şi Proiectul de Hotârăre de Guvern pentru aprobarea condiţiilor de închiriere a unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă, precum şi de gestionare a acestora.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *