De ce a renunțat furnizorul de cafea Julius Meinl la faimosul său logo

Cunoscuta companie de cafea si ceai din Viena, Julius Meinl, a anun’at recent că renunță la controversata siglă reprezentând un tânăr otoman cu fez pe cap, despre care s-a spus de-a lungul timpului că răspândește stereotipuri rasiste.

„Acest simbol nu mai este în spiritul vremurilor”, a declarat reporterilor Herbert Vlasaty, codirectorul Julius Meinl am Graben, cu ocazia redeschiderii magazinului său istoric, după câteva luni de renovare, a scris publicația AFP.

Noua identitate a mărcii se bazează acum doar pe fez, având în vedere că acest logo a evoluat de-a lungul anilor.

Când a fost creat în anii 1920, era reprezentat cu o ceașcă de cafea, o aluzie la faptul că boabele de cafea au ajuns la Viena prin invadatorii turci.

Fost furnizor al Curții Imperiale Habsburgice, Julius Meinl a fondat acest magazin de lux în 1862 la prestigioasa adresă vieneză Am Graben. În prezent, această afacere de familie este prezentă în 70 de țări și are o mie de angajați, potrivit site-ului său web.

În 2007, militanții antirasiști ​​au lansat o campanie împotriva Meinl, acuzând brand-ul că perpetuează imaginea de subjugare a celor care servesc produse exotice, așa cum existau cândva la curtea imperială. Grupul a negat acuzațiile, invocând o „interpretare greșită”.

CAFEA JULIUS MEINL –descoperă ideile

În Austria, restaurantele continuă să afișeze și prăjituri numite „Mohr în cămașă” (Mohr im Hemd), un desert cu cacao, cremă de ciocolată și smântână.

Istoria logo-ului

Logo-ul Julius Meinl arată un tânăr purtând un fez, o acoperire a capului de origine arabă/turcă în formă de con, făcută din pâslă tocită, cu ciucuri. Acesta este numit Mohr. Este un omagiu adus poveștii despre cum a venit cafeaua la Viena. Legenda spune că în 1683 Georg Franz Kolschitzky, mesager imperial, interpret și om de afaceri, a obținut niște saci de cafea lăsați în urmă după asediul turcesc al Vienei și i-a folosit pentru a fonda prima cafenea vieneză, „Zur blauen Flasche”.

Logo-ul original a fost creat de Josef Binder. În 1924, artistul vienez a fost rugat de Julius Meinl II să creeze un personaj fictiv care să reprezinte povestea lui Georg Franz Kolschitzky. Binder a desenat un tânăr otoman expert în cafea, ridicând o ceașcă la gură. Cu toate acestea, trăsăturile feței sale amintesc de Viena barocă.

Legenda susține că cafeaua își are originea în provincia etiopiană Kaffa în anul 850 d.Hr. Atât Arabia, cât și Coasta de Est a Africii erau regiuni care datorau loialitatesultanului otoman turc. Cafeaua a fost adusă la Viena în 1683 de o armata turcă otomană care asedia orașul. Fezul, un chipiu roșu cu ciucuri, era purtat pe scară largă de bărbații din țările turcești. La dezvoltarea logo-ului Julius Meinl, Fezul otoman a fost combinat cu îngerul baroc utilizat pe scară largă în arhitectura central-europeană.

Mattheo Thun, un designer renumit la nivel internațional, care a recreat în 2004logo-ul în actualul său roșu monocrom, foarte minimalist, a spus că șabloanele istorice ale logo-ului i-au amintit de îngerii barocului vienez și a încorporat acest lucru în designul său.

CAFEA JULIUS MEINL

De-a lungul anilor, Mohr a fost și el modificat; încă are pielea închisă la culoare, dar și-a pierdut cerceii cu cerc de aur și a dobândit un profil mai european. Au existat de-a lungul timpului apeluri periodice pentru renunțarea la acest logo.

Istoria Julius Meinl

Povestea lui Julius Meinl începe în 1862, când Julius Meinl I. și-a deschis micul magazin alimentar, vânzând mirodenii și cafea verde în Viena, Austria. Inovația lui a fost atunci să prăjească boabele de cafea și să le ofere spre vânzare publicului din Viena. Această inovație a scutit clienții de pericolul de a prăji excesiv boabele de cafea verde pe sobele de bucătărie. Vânzând cafeaua prăjită, compania a garantat o calitate fiabilă a cafelei. Această inovație a fost acceptată cu entuziasm de publicul vienez și i-a adus succesul pe care și-a construit afacerea. În 1891, Julius Meinl a deschis o nouă fabrică de prăjire pe locul unde armata otomană în retragere a lăsat în urmă saci de boabe de cafea verde cu peste 300 de ani înainte. De atunci, 5 generații din familia Meinl furnizează clienților cele mai importante cafele din lume.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *