Investiția privind reabilitarea, modernizarea și extinderea celor două căi de rulare din municipiul Botoșani, în aer. Primarul consultă populația dacă mai doresc tramvaie

Proiectul cu finanțare europeană ce vizează efectuarea lucrărilor de reabilitare, modernizare și extindere a celor două căi de rulare din municipiul Botoșani ar putea să nu mai fie implementat, motiv pentru care primarul Cosmin Andrei va face o consultare publică cu privirea la înlocuirea sau nu a tramvaielor cu autobuze.

Edilul a declarat miercuri, într-o conferință de presă, că valoarea cofinanţării în cazul acestui contract este fabuloasă, peste 67 milioane lei, bani de care municipalitatea nu dispune și care reprezintă de trei ori bugetul anul de dezvoltare al municipiului.

Vrem să întrebăm cetățenii dacă își mai doresc tramvaie în municipiul Botoșani în aceste condiții, cu o contribuie a municipiului Botoșani de 67 milioane lei sau dacă renunțăm la acest proiect și așteptăm următorul exercițiu financiar pentru schimbarea transportului public și achiziția de autobuze. Vom avea consultări cu cetățenii pentru a ajunge la o concluzie. Această sumă consistentă presupune obligatoriu contractarea unui împrumut și nu vedem niciun orizont optimist prin uplimentarea sumelor de la ADR Nord-Est sau printr-un sprijin al Guvernului, prin care contribuția noastră să fie diminuată. Ca să ducem la bun sfârșit reabilitarea transportului public cu tramvaie în municipiul Botoșani, avem nevoie de un împrumut consistent care poate priva generațiile viitoare de la o dezvoltare”, a declarat primarul Cosmin Andrei, care a menționat că ofertele primite din partea constructorilor au fost foarte mari din cauza scumpirii materialelor de construcții.

El spune că s-au făcut mai multe intervenții pentru suplimentarea sumei primite, de 180 milioane lei, însă răspunsul a fost negativ din partea autorităților centrale și ADR Nord-Est.

Am încercat mai multe variante: prima variantă a fost să obținem sume suplimentare, iar mesajul celor de la ADR Nord-Est, organism cu care avem încheiat contractul de finanțare, a fost foarte ferm; suma rămâne fixă iar diferența trebuie suportată din bugetul local, (…) Prețurile au crescut, iar diferența de bani nu vine de nicăieri, iar pentru acest proiect de avengură suma este foarte mare (…) Mai există o problemă foarte mare cu calendarul pe care îl avem. Din cauză că această licitație a fost foarte mult întârziată, trebuie să finalizăm neapărat proiectul daccă ne decidem, până în decembrie 2023. Și există un pericol foarte mare să nu putem realiza investiția până în decembrie 2023 și atunci va trebui să returnăm și sumele pe care le-am cheltuit până în acel moment. Trebuie o decizie bine gândită, iar din acest motiv dorim să consultăm cetățenii și să vedem ce este de făcut cu acest proiect”, a adăugat Cosmin Andrei.

Consultarea publică se va face timp de două-trei săptămâni, după care, fucție de părerile cetățenilor Executivul Prmăriei va lua o decizie: dacă se renunță la finanțarea europeană pentru reabilitarea căilor de tramvai și se accesează o nouă finanțare prin programul POR, care presupune achiziția de autobuze sau se continuă proiectul cu contractarea unui împrumut. În cazul în care se renunță la proiect, șinele de tramvai vor fi scoase, iar străzile respective vor fi modernizate etapizat.

Finațarea europeană pentru acest proiect este de 180 milioane lei, la care se adaugă contribuția municipalității de 67 milioane lei.

4 thoughts on “Investiția privind reabilitarea, modernizarea și extinderea celor două căi de rulare din municipiul Botoșani, în aer. Primarul consultă populația dacă mai doresc tramvaie

  1. Investitii tipic botosanene……..incepem lucrari fara o analiza prealabila, competenta, privind capacitatea de finalizare…….Dupa Teatru, urmeaza Tramvaiul si apoi cine mai stie ce…… ????
    FELICITARI!!!!
    tuturor decidentilor politici care s-au perindat de-a lungul timpului pe la Primaria Botosani.

  2. Da, tramvaiul este cel mai bun mijloc de transport, cel mai sigur, cel mai economicos si cel mai incapator ca numar de persoane si nepoluant! Din aceaste motive ete cel mai bun mijloc de transport in municipiul Botosani!.Pe multi oameni i-am intrebat despre mijloacele de transport din Botosani, acestia aflandu-se in statiile de autobuze , total nemultumiti de confortul din autobuze si de franele puse aiurea de soferi, considerand ca in autobuze, in loc de oameni sunt saci de cartofi de grau si alte produse agricole.
    Conducerea Primariei impreuna cu consilierii sa aprobe pe mai departe transpăortul local cu tramvaie. Mult succes in activitate, e bine ca va ganditi si la oameni!!!

  3. Ușor, ușor vom dispărea de pe harta tarii. Din cauza celor care ne conduc, vom ajunge un oraș fără identitate. Ați distrus tot ce se putea distruge în județ. Acum vreți sa rezolvați și problema tramvaielor. Întrebarile mele pentru edilii noștri „competenți”: ce veți face cu sinele de tramvai aferente rutelor 101 și 102? Vor rămâne acolo încă 20-30 ani pentru ca nu mai aveți fonduri sa le scoateți și sa reparați in urma lor? De ce va bateți joc de oamenii acestui oraș, când noi v-am oferit acest vot de încredere?! Sa va fie rușine și sa știți ca voi sunteți singurii vinovați pentru aceasta degradare a județului Botoșani!

  4. Teatrul sta sa cada peste Primarie ( unde nu da Dumnezeu ca sa scapam de voi) de peste 15 ani,Cornisa de-abia a-ti facut-o ,orasul a ramas la fel de cenusiu si fara viitor la fel ca acum 30 ani ,iar Mickey Mouse (primarul) vorbeste de generatiile viitoare care nu vor avea posibilitati de dezvoltare. Daca populatia isi hotareste singura soarta care mai este rolul primarului si a celorlalti trepadusi din primarie care luna de luna iau salarii grosolan de mari? Dupa Portariuc, Flutur(partial) a venit si randul lui Andrei sa distruga acest oras. Desteptati-va in ceasul al 12-lea pentru a nu fi prea tarziu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *