Schimbări majore pentru posesorii de carduri. Aceste carduri vor fi scoase de pe piață

Cardurile bancare se schimbă. Mastercard informează că varianta cu cip şi noile carduri biometrice care utilizează amprente digitale oferă o securitate mai mare. Compania susţine că este prima reţea de plăţi care elimină treptat această tehnologie.

Plăţile contact-less care pot fi efectuate folosind cardul sau smartphone-ul au crescut cu mai mult de un miliard în primul trimestru al anului 2021,

Dispare cardul cu bandă magnetică

Un purtător de cuvânt al firmei a declarat că nivelul de acceptare globală a variantei cu cip a fost mare, astfel încât a fost momentul potrivit pentru a începe eliminarea treptată a cardului cu bandă magnetică.

Marea Britanie a trecut la varianta cu cip pentru toate plăţile cu cardul în 2006, dar în SUA, unele sisteme cu bandă magnetică sunt încă în uz.

Banda magnetică a apărut în 1960 ca un proiect al IBM de creare a cărţilor de identitate pentru personalul CIA. Forrest Parry, unul dintre inginerii săi, a avut ideea de a lipi informaţii codate pe o bandă magnetică ataşată de o cartelă de plastic.

Dorothea Parry, soţia sa, a fost cu ideea de a folosi căldura pentru a lipi banda de card, proces făcut iniţial cu fierul de călcat.

Experimentarea sistemelor de plăţi biometrice continuă

Pandemia a evidenţiat nevoia de a introduce şi alte modalităţi de plată. Plăţile contact-less care pot fi efectuate folosind cardul bancar sau smartphone-ul au crescut cu mai mult de un miliard în primul trimestru al anului 2021, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Experimentarea sistemelor de plăţi biometrice continuă, de la sisteme care permit plăţi folosind recunoaşterea facială, la scanarea amprentei.

Până atunci, utilizatorii de carduri bancare trebuie să respecte câteva sfaturi pentru a nu deveni victime ale unor fraude.

Actualizarea permanent a software-ul dispozitivului, inclusiv a sistemului de operare; atenție sporită la mesajele primite „din partea băncii” sau a unei alte entităţi, prin care se solicită date sensibile (date despre cont, parole etc.); atenţie la mesajele primite din partea băncilor – compară adresa expeditorului cu cea din corespondenţele anterioare; atenție la eventuale greşeli de exprimare sau gramaticale din mesajele primite; nu trebuie deschise link-urile şi nici nu trebuie descărcate ataşamentele din astfel de mesaje.

Dacă există dubii cu privire la o tranzacţie, se recomandă verificări suplimentare; folosirea site-urilor româneşti, pe cât posibil – pot fi mai uşor de detectat eventuale probleme; efectuarea plății prin servicii sigure, printr-o conexiune sigură și de pe un dispozitiv sigur.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *