FOTO! ”Școala de vară” într-o localitate din Botoșani. Zeci de copii, profesori și preotul din localitate implicați

Zeci de copii din localitatea Smârdan au avut parte, timp de cinci zile, de mai multe activități educative care s-au desfășurat în cadrul unui proiect intitulat Școala de vară”.  Activitățile au avut loc în perioada 9 – 14 august în cadrul Școlii Profesionale „Sfântul Apostol Andrei” Smârdan, implicând elevi, cadre didactice, dar și pe preotul din localitate.

Profesorul Luca Ovidiu susține că proiectul este o continuare a Taberelor din Pridvorul satului, desfășurate în cadrul Parohiei „Pogorârea Sfântului Duh” Smârdan. În fiecare vară, timp de 6 ani, la Biserica din satul Smârdan s-au derulat activități diversificate în cadrul acestor tabere la care au participat elevi, unii dintre aceștia fiind acum voluntari în noul proiect.

Fiecare zi a avut o temă reprezentativă care a oferit posibilitatea îmbinării utilului cu plăcutul, cunoașterii cu jocul, educației cu religia și comunicării cu socializarea, mai spune Luca Ovidiu.

În prima zi, intitulată „Un nou început”, elevii au parcurs activități de cunoaștere, prezentare, relaționare, comunicare, jocuri de răbdare, jocuri pe echipe, perechi, activități sportive sub îndrumarea cadrelor didactice și a voluntarilor.

În a doua zi, prin activitatea „Cuvintele mele scriu povești”, copiii au călătorit în lumea cărților – povești de ieri, povești de azi, personaje preferate. Creativitatea a fost pusă la încercare, copiii imaginând povești și ilustrându-le original.

Cea de-a treia zi s-a desfășurat la Muzeul sătesc amenajat de către Mănucă Tatiana. Aici, elevii au admirat diverse opere de artă, obiecte păstrate din timpuri străvechi. Ziua a continuat cu o activitate prin care s-a dorit conștientizarea importanței unei alimentații sănătoase. S-au prezentat grupele de alimente și importanța fiecăreia, s-au realizat machete și reclame pentru alimente, în timp ce preșcolarii s-au bucurat de vizita Crescătoriei de struți de la Lișna.

Ziua a patra a fost dedicată atelierelor de muzică şi film. Sub îndrumarea profesoarei Patape Marta, copiii au fost iniţiaţi în tainele muzicii familiarizându-se cu noţiuni specifice domeniului. Activitatea a continuat cu vizionarea unor filme educative din care copiii au desprins anumite învăţăminte.

Ultima zi din cadrul proiectului a fost destinată excursiei pe meleagurile localităţii Oroftiana, un loc cu semnificaţii istorice deosebite pentru români.

De partea spirituală, sufletească s-a îngrijit părintele paroh Grigore Andrei, care a încheiat şirul acrivităţilor din cadrul Şcolii de vară printr-o slujbă religioasă specială marcând astfel Prohodul MaiciiDomnului. Au fost prezenţi copiii participanţi la activităţile din cursul săptămânii însoţiţi de către părinţi, la final fiind recompensaţi cu cadouri.

Toate aceste activităţi au fost posibile la iniţiativa şi prin implicarea directorului Grigore Alina, care a şi coordonat prima ediţie a proiectului Şcoala de vară. Echipa de proiect a fost compusă din cadre didactice care activează la Şcoala Profesională”Sfântul Apostol Andrei”Smârdan : prof. Rotariu Irinel, prof. Luca Ovidiu – Lucian, ed. Roşca Neamţu Ana, prof. Patape Marta, prof. Bejenaru Victor, prof. Jitaru Sabina, prof. Oanea Alexandru, prof. Radu Cătălina. Acestora li s-au alăturat o serie de tineri voluntari, foşti elevi ai şcolii.

Acest proiect şi-a propus ca obiective : dezvoltarea capacităţii de relaţionare şi comunicare cu alţi copii, de aceeaşi vârstă, dar şi de vârstă şi nivel educaţional diferit, participarea la unele activităţi specifice vârstei şi adresate petrecerii timpului liber în mod benefic (jocuri, comportamente, manifestări), acceptarea de noi provocări, care impun implicare personală în descoperirea de soluţii practice şi utile vieţii de zi cu zi, dezvoltarea imaginaţiei şi creativităţii, deopotrivă prin spontaneitate, dar şi prin analiză şi raţionare individuală şi de grup, dezvoltarea încrederii în propriile capacităţi şi a stimei de sine în raport cu ceilalţi, dar şi cu sine însuşi, manifestarea bucuriei de a fi împreună cu ceilalţi prin adoptarea unor stări de acceptare, negociere, colaborare, solidaritate, îmbunătăţirea relaţiilor elevilor cu şcoala, cu cadrele didactice şi alţi elevi ai şcolii şi promovarea imaginii şcolii prin diseminarea proiectului.

Şcoala de vară s-a dorit a fi, în primul rând, o modalitate de a oferi copiilor o alternativă atractivă pentru petrecerea unei perioade din vacanţa de vară. Acesta este impactul pe termen scurt şi imediat. Colateral, acest proiect prevede şi impact pe termen lung: copiii învaţă jocuri instructiv-recreative la şcoală, jocuri pe care, mai apoi, le pot organiza singuri. Odată ce şi-au însuşit abilitatea de a se organiza singuri pentru un joc e care îl cunosc, apare şi transferul asupra altora ctivităţi, fie jocuri aflate din altă parte, fie create de ei. Mai mult chiar, abilitatea de auto-organizare se transferă şi asupra altor tipuri de activităţi, de învăţare efectivă, de efectuare a unor sarcini practice, de lucru în echipă”, a precizat profesorul Luca Ovidiu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *