Colegiul Național ”A.T.Laurian”, implicat într-un parteneriat european, alături de mai multe țări

24 de lecţii de ProgMatică, o serie de cursuri online, un site dedicat şi schimburi extrem de utile de bune practici sunt câteva dintre rezultatele unui proiect menit să introducă în şcolile din cinci ţări noua disciplină, sau măcar noi metode de abordare a orelor de matematică şi informatică.

Proiectul a fost adus la Botoşani de Colegiul Naţional „A.T.Laurian” , având ca parteneri Vasa övningsskola, una din cele 10 Şcoli de Formare a Profesorilor din Finlanda, Liceul “Saint Exupery” din Blagnac, Toulouse, cu cei 1800 de elevi şi 170 de profesori, Universitatea Uppsala, cea mai bătrână dintre universităţile suedeze, celebra UCL Academy din Londra şi coordonatorul proiectului, municipalitatea din Västerås, care prin structura sa educaţională administrează toate unităţile didactice, colaborând şi cu universitatea din frumosul municipiu al Suediei.

Cele şase structuri de învăţământ liceal universitar şi postuniversitar au colaborat timp de aproape 3 ani, pentru a duce la bun sfârşit rezultatele asumate printr-un proiect Erasmus +. Specialiştii din cinci ţări au creat proiecte de lecţii, le-au evaluat, iar pe cele mai tari le-au încărcat pe site-ul special creat – https://sites.google.com/view/progmath , „ProgMath. Org” fiind adresa web. Cursurile online – disponibile pe aceeaşi pagină de internet – sunt menite să familiarizeze elevii şi profesorii ce doresc să predea noua materie, cu programele Scratch, Python şi C++. Fiecare modul de curs conține un tutorial video pentru învățarea conceptelor cheie de programare, un quiz interactiv și o secțiune de aprofundare a cunoștințelor.

La final de proiect, Colegiul Național A.T Laurian a organizat un eveniment de diseminare la care au participat 50 de profesori de matematică şi informatică din judeţul Botoşani, evenimentul având loc vineri, 18 iunie, în Aula Magna a unității de învățământ.

„Prin acest parteneriat european am făcut schimb de exemple de bune practici, ne-am împărtășit cunoștințele și am reuşit să utilizăm diverse aspecte ale celor cinci culturi matematice în beneficiul nu doar al nostru, al partenerilor din proiectul Progmath, ci și al tuturor celorlalți furnizori de servicii educaționale care vor accesa rezultatele proiectului nostru.”, a declarat profesorul Daniela Cardaş.

ProgMatica vine să sporească implicarea și interesul elevilor pentru orele de matematică. Profesorii botoşăneni au, aşadar, la dispoziţie noi instrumente de lucru care să le permită să se detaşeze de metodele tradiţionale şi învechite ce îi determină pe mulţi elevi să respingă ştiinţele exacte. .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *