Reacția reprezentanților Kaufland după ce a fost amendat de ANPC: Toate aspectele identificate de autorități au fost soluționate de fiecare dată în favoarea clienților

Reprezentanții Kaufland România au reacționat în urma articolului cu privire la amenda aplicată de ANPC în urma unor nereguli depistate. Potrivit acestora, „toate aspectele identificate de autorități au fost soluționate de fiecare dată în favoarea clienților”.

Toate aspectele identificate de autorități au fost soluționate de fiecare dată în favoarea clienților. Compania a acționat prompt în vederea remedierii imediate și pentru a stabili măsuri care să prevină apariția unor astfel de neconformități pe viitor”; au transmis reprezentanții Kaufland.

Potrivit wall-street, În perioada martie 2020 – martie 2021, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) a primit peste 300 de reclamații de la clienții magazinelor Kaufland, care au anunțat lipsa prețurilor afișate la anumite produse, diferențe între prețul afișat la raft și cel de la casa de marcat.

Pe fondul controalelor realizate, inspectorii ANPC au găsit alimente expirate și practici înșelătoare cu privire la promoții și reclame. În total, ANPC a amendat mai multe magazine Kaufland cu 799.100 lei, spune instituția într-un raspuns trimis la solicitarea wall-street.ro.

În perioada martie 2020– martie 2021 au fost înregistrate 335 de petiții referitoare la magazinele Kaufland la Comisariatele Regionale pentru Protecția Consumatorilor (CRPC) din Brașov, București-Ilfov, Timiș, Iași, Prahova, Argeș, Giurgiu, Teleorman, Dâmbovița, Călărași, Craiova, Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Tulcea și Vrancea.

Reclamațiile vizează aspectele:

  • Produse defecte în garanție;
  • Diferențe preț la unele produse intre cel afișat și cel încasat la casa de marcat;
  • Lipsă prețuri afișate la anumite produse;
  • Lipsă condiții garanție la produse;
  • Neconcordanță preț raft-casă;
  • Servicii neconforme/produse nelivrate;
  • Prețuri practicate;
  • Produse cu dată limită de consum depășită;
  • Promoție înșelătoare.

Inspectorii sanitari de la ANPC au verificat mai multe magazine Kaufland și au descoperit:

  • Produse alimentare cu termen de valabilitate depășit;
  • Produse alimentare neconforme;
  • Reclamă mincinoasă;
  • Etichetare necorespunzătoare produse;
  • Diferență de preț raft/casa de marcat;
  • Promoție înșelătoare;
  • Comercializare de produse alimentare neconforme;
  • Comercializarea de produse alimentare expirate;
  • Lipsă prețuri afișate ale etichetei;
  • Ambalaje ale produselor congelate comercializate deteriorate;
  • Diferență de preț raft/casa de marcat.

Ce amenzi au dat inspectorii ANPC

În Brașov, inspectorii sanitari au dispus măsuri de oprire temporară/definitivă a produselor constatate cu abateri: lipsă prețuri afișate ale etichetei, ambalaje ale produselor congelate comercializate deteriorate. Pentru problemele găsite, au fost aplicate amenzi în valoare de 226.000 lei.

În București-Ilfov, inspectorii sanitari au dispus măsuri de corelare a prețurilor afișate la raft cu cele încasate la casele de marcat, restituirea contravalorii produselor nelivrate, decizii de încetare a practicilor comerciale și de oprire temporară de la comercializare a produselor până la remedierea deficiențelor constatate.

În Iași, inspectorii au aplicat șase amenzi contravenționale, în valoare totală de 124.500 lei și un număr de șase sancțiuni contravenționale cu avertisment.

Inspectorii au aplicat 88 de acțiuni de control la 21 magazine Kaufland din Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Tulcea și Vrancea. În urma controalelor efectuate, au fost aplicate 60 de sancțiuni contravenționale, respectiv 32 de avertismente și 28 amenzi, în valoare de 174.000 lei. Inspectorii au dispus măsuri de oprire temporară de la comercializare a unor produse în valoare totală de 23.050 lei. De asemenea, s-au oprit definitiv de la comercializare produse cu risc pentru consumatori, în valoare de 6.446 lei.

În magazinele din Timiș, inspectorii ANPC au efectuat 56 de controale și au aplicat 16 amenzi în valoare de 59.600 lei și 21 de avertismente, fiind constate practici precum: lipsa mențiunii pe eticheta produselor textile a compoziției prescrise sau declarate, identificarea unor informații incorecte pe eticheta produselor, precum și existența unor declarații netraduse în limba română.

În magazinele din județul Prahova, inspectorii de la ANPC au dispus măsuri de oprire temporară de la comercializare, până la remedierea deficiențelor, pentru produse care prezentau deficiențe de etichetare și informare, oprirea de la comercializare a produselor nesigure, improprii consumului uman. S-au aplicat 18 sancțiuni contravenționale, din care 16 amenzi în valoare totală de 163.000 lei și două avertismente.

Sursa: wall-street

Kaufland a fost amendat cu circa 800.000 lei de ANPC: produse expirate, promoții înșelătoare și diferențe de preț

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *