Clienții BCR vizați de o înșelătorie de proporții. Greșeala care te lasă fără bani în cont

Clienții BCR sunt vizați acum de-o înșelătorie de proporții. Tehnica atacatorilor presupune să obțină acces la cont și de acolo să retragă banii. Specialiștii trag semnalul de alarmă.

Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO) atrage atenția asupra pericolului care îi pândește pe românii care nu au grijă de datele lor personale. Clienții BCR au fost vizați de atacuri de tip phishing, scrie playtech.ro.

Atacatorii cibernetici încearcă să obțină de la clienții BCR date personale care îi ajută ulterior să le golească conturile. Hackerii sunt ingenioși și au elaborat deja o strategie în baza căreia îi conving pe români să le furnizeze date bancare esențiale.

Cum procedează atacatorii?

Clienții trebuie să fie foarte precauți în divulgarea datelor personale, a datelor de pe card și altor astfel de informații.

CERT-RO explică, în detaliu, cum încearcă acești atacatori să obțină informațiile și cum se pot proteja clienții băncilor, pentru a nu ajunge victime fără niciun ban pe card.

“Mesajul vine de la o adresă fără nicio legătură cu BCR, de pe domenii diverse (.com, .fr). Textul este unul destul de corect scris în limba română, dar cu imprecizii de ordin ortografic, semn că atacatorii ar fi putut folosi un instrument automat online de traducere.”-BCR

Sub pretextul că BCR şi-a “actualizat sistemul de securitate online”, atacatorii încearcă să determine potenţialele victime să introducă datele cardului, deoarece, li se atrage atenția de la 1 ianuarie a acestui an, toate cardurile sunt temporar dezactivate pentru plăţi online. Desigur, utilizatorul ar trebui să-şi dea seama că este o tentativă de păcăleală, mai ales dacă a folosit fără probleme cardul în perioada specificată. Legat de 1 ianuarie, nu e așa. De la 1 ianuarie doar au fost activate mecanisme noi de securizare a plăților online.

BCR informează, conform site-ului propriu, că nu solicită niciodată să divulgi, confirmi sau modifici datele personale şi/sau date de autentificare bancară sau despre card prin accesarea unui link transmis prin mail, sau să accesezi aplicaţia de internet banking printr-un site transmis prin mail.

Dacă ai senzația că ești victima unui astfel de atac sau ai dezvăluit deja informații de tipul celor de mai sus, CERT-RO recomandă să iei de urgență legătura cu banca, pentru a demara procedurile de securizare a conturilor.

De asemenea, în cazul în care ai căzut deja în plasa atacatorilor, nu mai sta pe gânduri. Apelează Poliția, depune o plângere și poți semnala incidentul și la specialiștii CERT-RO, prin mail: [email protected] sau telefonic la numărul 1911.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *