Ajutorul de 2.500 de lei pentru laptop la telemuncă. Ce trebuie să facă firmele

A apărut Ordinul ministrului Muncii 1376/2020 în Monitorul Oficial de joi, care cuprinde declarația pe proprie răspundere și alte formulare pe care trebuie să le trimită firmele la agențiile de ocupare a forței de muncă pentru a beneficia de ajutoarele de câte 2.500 de lei pentru achiziționarea de laptopuri pentru telesalariați.

Reamintim că, prin ordonanța de urgență 132/2020, Guvernul a instituit, printre altele, un ajutor de 2.500 de lei care se acordă firmelor pentru mijloace tehnice destinate salariaților care lucrează în regim de telemuncă.

Suma poate fi cerută până la finalul anului 2020, pentru fiecare angajat care a lucrat în regim de telemuncă cel puțin 15 zile în starea de urgență.

Cu acest ajutor, firmele vor putea achiziționa doar echipamente noi, de următoarele tipuri:

  • laptop sau notebook
  • tabletă
  • smartphone
  • periferice aferente celor de mai sus
  • echipamente pentru conectarea la internet a celor de mai sus
  • licențe software pentru aceste dispozitive.

Pentru ca firmele să poată beneficia de banii de la stat, reprezentanții societăților respective trebuie să depună la agențiile de ocupare a forței de muncă următoarele documente:

  • cerere potrivit modelului anexat la ordinul de ministru,
  • declarație pe proprie răspundere cum că salariații pentru care se cer bani de echipamente au lucrat cel puțin 15 zile în regim de telemuncă în starea de urgență,
  • lista telesalariaților pentru care se cer banii de echipamente.

Aceste documente se transmit prin mijloace electronice, repectiv prin site-ul guvernamental aici.gov.ro la agențiile de ocupare a forței de muncă de care aparțin angajatorii.

Directorii executivi ai agențiilor vor decide cui i se aprobă și cui i se respinge cererea de ajutor. În zece zile de la înregistrarea documentației depuse de angajatori până pe 31 decembrie 2020, agențiile fac plățile în conturile indicate de firme, în ordinea primirii cererilor și în limita fondurilor disponibile. Circa 10.000 de salariați ar fi vizați de acest ajutor.

În termen de 30 de zile de la primirea banilor de la stat, firmele trebuie să depună la agenții, prin portalul aici.gov.ro documentele justificative pentru bunurile cumpărate: facturi foscale de la furnizori, bonuri, chitanțe sau extrase de cont aferente plății facturilor, precum și fișele de evidență a obiectelor de inventar date în folosință salariaților care muncesc în regim de telemuncă.

De menționat că formularul declarației pe proprie răspundere cuprins în ordinul de ministru, pe care trebuie să-l completeze angajatorii, nu face referire la condițiile regimului de telemuncă, așa cum este el stabilit prin Legea 81/2018.

În schimb, Ordonanța de urgență 132/2020, prin care s-a instituit ajutorul și textul Ordinului 1376/2020 menționează regimul telemuncii conform Legii 81/2018. Din acest motiv, consultantul fiscal Cornel Grama a atenționat, pe Facebook (consemnat de HotNews.ro), că regimul de telemuncă trebuia precizat în contractele individuale de muncă pentru fiecare salariat. De asemenea, această precizare trebuia deja trecută în REVISAL la momentul respectiv.

Astfel, firmele care nu au trecut în contractele de muncă telemunca la momentul stării de urgență, măcar pentru cele 15 zile cerute acum pentru ajutorul de laptop, și care nu au consemnat acest lucru în REVISAL nu se mai încadrează la acest sprijin de 2.500 de lei. Dacă se apucă acum să facă modificările în contracte și în REVISAL riscă amendă de la 5.000 de lei la 8.000 de lei, cu posibilitatea de a plăti 2.500 de lei în 15 zile.

„Regimul de telemuncă este reglementat de Legea 81/2018 și se consemnează în tipul contractului individual de muncă la întocmirea acestuia sau ulterior prin act adițional și se transmit în REVISAL (este opțiune specială pentru telemuncă).

• Deci dacă vreți să accesați măsura celor 2500 lei pentru echipamente trebuia deja să aveți în Revisal consemnat regimul contractului cu clauza de telemuncă.
• Dacă vreți să o faceți acum (retroactiv) sancțiunea conform HG 905/2017 nu este mică. Netransmiterea modificărilor la tipul contractului de munca în termen – cu o zi anterioară modificării – amenda de la 5.000 la 8.000 lei cu jumate din minim în 15 zile.

Deci mare atenție dacă solicitați cei 2.500 lei. S-ar putea să dați mai mult pe amendă decât ce bani primiți sau, cel mai fericit caz, cu banii primiți plătiți amenda dacă se aplica jumate din minim. Asta în caz că îi primiți (că poate nu apucați și rămâneți și cu amenda pentru Revisal și fără cei 2.500 lei de la ANOFM)”, a avertizat Grama, citat de HotNews.

Sursa: startupcafe

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *