Inspectoratul Școlar Botoșani a realizat un studiu privind învățământul online. Ce au răspuns elevii și părinții

În perioada 7-12 mai 2020, Inspectoratul Școlar Județean Botoșani, împreună cu Centrul Județean de Resurse și de Asistență Educațională Botoșani, a inițiat și realizat un studiu privind organizarea și desfășurarea activităților educaționale în sistem on-line la nivelul județului Botoșani.

 Studiul și-a propus colectarea informațiilor de la elevi, părinți și cadre didactice cu privire la organizarea și desfășurarea activităților de învățare pe perioada suspendării cursurilor, în scopul identificării dificultăților cu care s-au confruntat beneficiarii actului educațional și a soluțiilor de îmbunătățire a activității școlare.

La studiu au participat 8281 elevi, 9291 părinți și 1760 cadre didactice provenind din mediul urban și rural, de la toate nivelurile de învățământ preuniversitar.Repartizarea elevilor care au răspuns la chestionare, pe niveluri de învățământ, este următoarea: primar 14% (elevi din clasele a III-a și a IV-a), gimnazial 44%, liceal (42%).

Astfel, s-a comcluzionat că participarea elevilor la activitățile de învățare on-line/la distanță s-a realizat în mare măsură (73,6% au răspuns că în perioada suspendării cursurilor au participat la activități de învățare on-line/la distanță).

Elevii, părinții și cadrele didactice au constituit unii pentru alții surse de suport tehnic pentru a compensa lipsa de experiență în învățarea on-line și dificultățile tehnice.În ceea ce privește participarea elevilor la activitățile on-line/la distanță, aceștia au beneficiat de suport tehnic, în cea mai mare măsură, din partea familiei (39%) și a cadrelor didactice (32%). 10% dintre elevi au apelat la colegi, 6% la prieteni, iar 13% nu au primit ajutor.

Cele mai frecvente dificultăți cu care s-au confruntat în această perioadă participanții la activitățile on-line au fost de natură tehnică, complicații generate de instalarea și managementul platformelor, precum și dotare tehnică necorespunzătoare (calculator/tabletă/telefon neperformant), în opinia elevilor și părinților.

60% dintre părinții și elevii care au răspuns la chestionar apreciază activitățile desfășurate în această perioadă ca fiind corespunzătoare din punct de vedere al utilității, eficienței și organizării.

Peste 80% dintre elevii și părinții chestionați afirmă că în această perioadă au avut o comunicare bună cu învățătorul și dirigintele clasei în care învață copilul. Atât elevii cât și părinții (din ciclul primar și gimnazial) consideră, în proporție de peste 50%, că activitățile desfășurate în această perioadă au fost ușor de gestionat, plăcute și interesante.

Majoritatea elevilor consideră că învăţarea on-line/la distanță nu poate înlocui activitatea față-în-față din sala de clasă (65%), ci poate constitui, cel mult, o activitate în completare (19,7%).

Reprezentanții IȘJ Botoșani au dipus, în urma acestui studiu, măsuri pentru îmbunătățirea activităților on-line. 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *