Cei 36 de cetățeni sri-lankezi nu au fost abandonați pe aeroport, susțin autoritățile județene. Reprezentanții GT Company vor să-i reangajeze

Cei 36 de cetățeni sri-lankezi angajați la GT Company SRL din Botoșani nu au fost abandonați pe Aeroportul Otopeni, anunță Centrul Județean de Comunicare. Aceștia trebuiau să fie preluați de noul angajator din Colentina.

Potrivit unui comunicat, pe perioada carantinării, atât autoritățile cât și angajatorul s-au aflat într-o continuă colaborare cu cetățenii sri-lankezi în vederea găsirii soluțiilor optime după ieșirea din carantină, în funcție de doleanțele personale. Prin urmare, cei mai mulți dintre ei, respectiv 36, și-au manifestat intenția de a pleca la București, unde și-ar fi găsit un alt loc de muncă în zona Colentina și doar patru dintre ei și-au exprimat dorința de a se reîntoarce la GT Company.

Potrivit GT Company, în urma discuțiilor cu avocata cetățenilor sri-lankezi, s-a solicitat ajutorul în vederea transportării lor la București, în zona Colentina, acolo unde urmau să fie primiți de către noul angajator. În acest context, ca urmare a contactării unei firme de transport din Botoșani și prezentării situației, conducerea firmei s-a oferit să îi transporte pe cheltuiala proprie. Conform reprezentanților transportatorului, pe perioada deplasării spre București au existat neînțelegeri între cetățenii sri-lankezi, în sensul că o parte și-a dorit să ajungă la aeroport, iar o parte
la noul angajator.

Precizăm faptul că ipoteza potrivit căreia cetățenii sri-lankezi au fost
abandonați nu poate fi luată în calcul, deoarece toate părțile implicate (Instituția Prefectului, organele de ordine, firma angajatoare, Biroul pentru Imigrări al jud. Botoșani, Direcția de Sănătate Publică) au colaborat în așa fel încât situația cetățenilor sri-lankezi să se soluționeze”, se precizează în comunicat.
Potrivit Biroului pentru Imigrări Botoșani, cetățenii străini din Sri
Lanka sunt titularii unui permis unic valabil, document eliberat de către
Inspectoratul General pentru Imigrări care atestă dreptul de ședere și de muncă pe teritoriul României.

În conformitate cu prevederile art. 56 alin (9) din OUG 194/2002 privind regimul străinilor în România, republicată, cu modificările și completările ulterioare, permisul unic al cetățenilor străini din Sri Lanka rămâne valabil până la expirarea perioadei pentru care a fost eliberat, dar nu mai mult de 90 de zile de la data înregistrării încetării raporturilor de muncă cu anagajatorul GT Company. În acest interval de timp, un alt angajator poate solicita eliberarea unui aviz de angajare, aceștia putând ulterior să solicite prelungirea dreptului de ședere temporară în scop de muncă, fără obligativitatea obținerii uneiu vize de lungă ședere pentru angajare în muncă”, se mai arată în comunicat.

Așadar, conform informațiilor referitoare la situația juridică a cetățenilor străini din Sri-Lanka furnizate de Biroul pentru Imigrări Botoșani, nu există bază legală de a-i reține în Botoșani fără voia lor.

De asemenea, facem mențiunea că inclusiv în cursul zilei de astăzi, conducerea GT Company și-a reiterat intenția de a-i reangaja pe toți cetățenii sri-lankezi, inclusiv prin asigurarea transportului către Botoșani. Totodată, referitor la apariția în spațiul public a informațiilor privind rele tratamente aplicate grupului de persoane din Sri Lanka facem precizarea că Direcția de Sănătate Publică Botoșani a testat toate persoanele din grupul de angajați din Sri Lanka, cele depistate pozitiv fiind internate în spital iar pentru contacți s-a dispus măsura carantinării și supravegherea de 14 zile conform metodologiei în vigoare. Persoanele care au terminat perioada de izolare au primit avizul epidemiologic putând părăsi centrele în care au fost  cazate pe toată această perioadă beneficiind de serviciile corespunzătoare. În cursul zilei de ieri, medicul epidemiolog șef, asistentul de serviciu la decarantinare și șoferul unității s-au deplasat la Cabana Stejarul pentru a supraveghea activitatea. Pentru că angajații din Sri Lanka și-au exprimat opțiunea de a părăsi județul Botoșani, personalul DSP a purtat discuții amiabile cu aceștia și s-a asigurat că au parte de condiții corespunzătoare și pe perioada transportului”, se mai arată în comunicatul Centrului Județean de Comunicare Botoșani

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *