Nemulțumiri în instituțiile publice locale din subordinea Ministerului Muncii. Sindicaliștii atrag atenția asupra unor situații care pot duce la blocarea activității

protest ajofm, stiri, botosaniSindicatul Agenției pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani se solidarizează cu Federația Sindicatelor din Ministerul Muncii, care atrage atenția asupra situațiilor grave din cadrul instituțiilor Ministerului Muncii, situații ce pot duce la blocarea activității curente cauzate pe de o parte, de deficitul acut de personal, managementul neadaptat nevoilor actuale din sistem, precum și de investițiile precare din zona hardware & software.

Ministrul Muncii și Justiției Sociale, deși cunoaște situațiile semnalate în repetate rânduri de federație, ignoră cu bună știință marile probleme cu care se confruntă instituțiile din întreaga țar, respectiv despre situația reală a activităților desfășurate în cadrul instituțiilor M.M.J.S. (case de pensii, agenții de ocupare a forței de muncă, agenții pentru plăți și inspecție socială, inspectorate de muncă). Deficitul mare de personal care poate duce la blocarea activității în instituții, precum case județene de pensii, agenții pentru plăți și inspecție socială, agenții de ocupare a forței de muncă sau inspectorate de muncă, situație ce a generat suprasolicitarea personalului existent prin efectuarea multor ore suplimentare”, se precizează într-un comunicat al Federației.

Sindicaliștii cer asigurarea unor programe informatice eficiente, corelate la timp cu legislația actuală, ce să poată fi ușor actualizate ori de câte ori se impune, infrastructura de rețea să fie corect dimensionată (dotare hardware) și spun că acordarea plăților restante a drepturilor salariale recunoscute în baza hotărârilor judecătorești definitive, în cadrul instituțiilor subordonate Ministerului Muncii și Justiției Sociale a devenit o problemă stringentă, generată de nerespectarea prevederilor actelor normative ce reglementează eșalonarea la plată a acestora.

Ei mai cer asigurarea bugetelor la timp și corect fundamentate în funcție de necesități (alocarea sumelor corecte pentru personalul care îndeplinește condițiile de promovare, asigurarea sumelor necesare funcționării în condiții optime de lucru a instituției, buget corect dimensionat cu privire la necesarul sumelor pentru drepturile salariale ale personalului) precum și eliminarea inadvertențelor din salarizarea personalului generate de Legea nr.153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, lege ce nu are nici pe departe caracter unitar.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *