15 milioane de euro alocați pentru cumpărarea a 9 tramvaie pentru Botoșani. Licitația, organizată de Ministerul Dezvoltării

Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene a lansat, marți, procedura de licitație pentru achiziția a nouă tramvaie noi pentru municipiul Botoșani. Este vorba de nouă tramvaie unidirecționale cu lungimea de circa 18 metri destinate transportului public urban de călători a căror valoare este estimată la 72 de milioane de lei, adică aproximativ 15 milioane de euro.

Cinci dintre tramvaie sunt achiziționate, teoretic, pentru linia 101, iar celelalte patru pentru linia 102. Potrivit caietului de sarcini, tramvaiele vor avea o capacitate de transport de minim 100 de persoane, din care 32 de călători pe scaune (minim 6 accesibile din low floor) și maxim 68 călători transportați în picioare. Eele trebuie să aibă aer condiționat și încălzire.

Producătorul trebuie să pună tramvaiele la dispoziția municipalității din Botoșani în maxim 24 de luni. Noile mijloace de transport vor avea o garanție de minim cinci ani sau 350.000 de kilometri.

Iată ce mai prevede caietul de sarcini:

  • Ca și construcție, tramvaiele trebuie să fie unidirecționale, să aibă podea 100% coborâtă  pe toată suprafața destinată pasagerilor, cu facilități (rampe/rampă) pentru accesul persoanelor cu handicap locomotor și a persoanelor cu mobilitate redusă. Nu sunt acceptate modelele de tramvaie bidirecționale.
  • Tramvaiele trebuie să fie formate din module unite între ele prin burdufuri etanșe care să asigure o legătură elastică între caroseriile modulelor și să fie propulsate prin intermediul boghiurilor motoare.
  • Tramvaiele trebuie să aibă minim trei uși duble de serviciu comandate electric comandate electronic și acționate electric, cu lățimea minimă de 1000 mm, pentru urcarea și coborârea călătorilor, accesibile pe partea dreaptă a tramvaiului în direcția de mers.
  • În plus față de cele trei uși duble, tramvaiele pot avea și uși simple (uși cu o singură foaie), respectiv prima ușă din partea din față lângă cabina vatmanului, respectiv ultima ușă, din partea din spate a tramvaiului lângă postul de conducere suplimentar pentru mersul în spate, ambele variante constructive fiind acceptate de către achizitor.
  • Ușile vor fi prevăzute cu sistem de siguranță antistrivire, cu buton de precomandă a deschiderii ușilor în stații, atât din interior cât și din exterior, respectiv cu buton pentru deschiderea ușilor în caz de urgență. Tramvaiele trebuie să nu permită deplasarea cu ușile deschise cu excepția cazurilor în care acesta funcționează în regim de avarie cu viteză redusă și fără călători.
  • Scaunele pentru călători vor fi singulare și nu de tip banchetă, realizate din material armat cu fibră de sticlă sau mase plastice cu tratament antistatic, vopsea înglobată, proprietăți antigraffiti, antivandalism cu tapițeria rezistentă la uzură și murdărie. Tapițeria trebuie să poată fi schimbată ușor și să fie rezistentă la actele de vandalism.
  • Tramvaiele trebuie să fie realizate în conformitate cu reglementările în vigoare cu privire la accesul persoanelor cu dizabilități locomotorii, respectiv: Ordinul nr. 189/2013 [83] și Legea nr. 448/2006 [73].
  • Tramvaiele trebuie să aibă cel puțin un loc marcat corespunzător pentru cărucior de copii și un loc rezervat căruciorului rulant pentru persoanele cu dizabilități locomotorii. Tramvaiele trebuie să aibă cel puțin 4 patru locuri marcate corespunzător rezervate pentru persoanele cu mobilitate redusă sau femei însărcinate situate în apropierea ușilor duble.
  • Tramvaiele trebuie să fie echipate cu un bord modern prevăzut cu calculator de bord legat prin rețeaua CAN la toate echipamentele care asigură buna funcționare a tramvaiului. Bordul va fi executat din materiale care să evite reflexia luminii și va avea toate comenzile necesare pentru realizarea și urmărirea unei bune funcționări a acestora, sistem de diagnoză și afișare a defecțiunilor, comunicare atât cu personalul de urmărire și exploatare în trafic cât și cu călătorii transportați și care să fie dispuse astfel încât să nu suprasolicite vatmanul și să prevină apariția prematură a stării de oboseală a acestuia.
  • Tramvaiele trebuie să fie echipate cu instalație de aer condiționat, instalație de încălzire corespunzătoare pentru sezonul rece, instalație de exhaustare a aerului viciat, sistem de numărare a călătorilor, cu instalație audio-video în interior, anunțuri vocale exterioare în stații pentru persoanele cu dizabilități de vedere, instalație electrică a echipamentelor de ticketing, instalație de informare a călătorilor atât la interior cât și la exterior.
  • Tramvaiele trebuie să fie echipate cu echipament wireless pentru emisia și recepția semnalelor privind funcționarea și modificări intervenite în exploatare (echipament trebuie să permită descărcarea datelor de exploatare și funcționare a tramvaielor).
  • Tramvaiele trebuie să fie dotate cu echipament care să nu permită plecarea din stațiile de parcurs cu ușile deschise, echipament pentru comanda automată a schimbării macazurilor, echipament care să permită furnizarea de internet wireless în compartimentul pentru călători, echipament pentru monitorizare și urmărire prin GPS de către dispeceratele pentru tramvaie etc.

 

4 thoughts on “15 milioane de euro alocați pentru cumpărarea a 9 tramvaie pentru Botoșani. Licitația, organizată de Ministerul Dezvoltării

  1. Cea mai mare tampenie,cel mai mare disconfort pentru Botosani.
    Asfaltati cu minim 10 cm toate sinele de tranvai si cumparati trolee su autobuze electrice.

  2. Intr-un oras ca Botosani, dimensiune si numar de locuitori, nu s-a pretat si nu se va preta tramvaiul.
    A fost doar o ambitie comunista si am avut tramvai pt ca l-a refuzat Suceava.
    Se pare ca din nou conducerea a fost mai interesata de spaga decat sa faca ceva util pentru oras.
    Troleibuze pentru zona deja electrificata si autobuze electrice, si ar fi fost si strazile normale.
    Dar asta ar insemna sa piarda monopolul firmele private ale partenerilor politici.

  3. Haitele de bișnițari politici care sfâșie bugetele știm ce fac dar daca si SERVICIILE dorm in post noi cetățenii ,vor aduce niste jafuri vopsite frumos care vor trezi juma de oraș la ora 4.55 pentr ambițiile …lor ca nu stau in oraș ei stau pe la alfa land si nu il doare capul ,daca iese banul….

  4. Chiar nu va saturati de furat niciodata?
    Faceti un referendum sa vedeti ca nimeni in afara de voi hotilor nu doreste tranvai la Botosani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *