11 milioane de baterii au afectat încasările Apple

Nu mai este o știre faptul că Apple va raporta cifre mai mici pentru trimestrul care s-a încheiat la final de decembrie. Printre motivele invocate readucem aminte încetinirea creșterii economice a Chinei, fapt semnalat și de lovitura primită de industria auto pe aceeași piață. Pentru prima dată în mulți ani, vânzările de mașini din China au fost mai slabe decât în anul precedent.

Dacă situația economică a Chinei și evoluția cursului dolarului sunt argumente ce se regăsesc în încasările tuturor companiilor ce comercializează produse și servicii în această țară, o altă cauză a ridicat semne de întrebare. În scrisoarea adresată investitorilor, Tim Cook a adus aminte și de programul de înlocuire a bateriilor de pe iPhone 6S. În loc de $79, clienții au avut posibilitatea ca, până la finalul aceluiași trimestru, să plătească doar $29. Urmarea?

Apple  a înlocuit aproximativ 11 milioane de baterii destinate iPhone 6S, prelungind astfel durata de viață a telefonului cu cel puțin încă doi ani. Conform celor de la Apple, un trimestru obișnuit presupune înlocuirea a maxim 2 milioane de baterii. Astfel, cel puțin 9 milioane de clienți Apple n-au mai regăsit nevoia de a-și înlocui telefonul mobil.

Noile modele lansate, iPhone XS, iPhone XS Max și iPhone XR, nu au avut acele specificații care să declanșeze intenția de cumpărare. Nici măcar generația mai veche, iPhone 8, iPhone 8 Plus și iPhone X, cu prețurile ei mai accesibile n-a convins suficient de mult.

Apple a surprins pe toată lumea în ultimii ani când, pe o piață care a ajuns la potențial maxim din punct de vedere al vânzărilor, a reușit să crească prețul mediu per unitate la cote inimaginabile. Numai o simplă privire la linia actuală de produse ar trebui să vă ofere răspunsul. Cu prețuri ce pornesc de la $749 și ajung la cel puțin $1099 în Statele Unite, Apple a reușit să se apropie de incredibilul $800 per unitate vândută (includem și generațiile mai vechi, începând cu iPhone 8, iPhone 8 Plus și iPhone X).

Primul trimestru fiscal al anului 2018, Apple vindea aproape 54 milioane de iPhone-uri. Cum aproximativ 9 milioane de clienți nu au mai simțit nevoia să facă un upgrade, performanțele mai slabe din primul trimestru fiscal al anului 2019 nu ar trebui să surprindă pe nimeni.

Întrebarea de 1 triliard de dolari (evaluare la bursă) este ce va face Apple pentru a-și cuceri din nou o parte din clienți și pentru a-și liniști investitorii. 2019 este abia la început și cu siguranță vom avea parte de multe anunțuri din partea Apple.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *