Cum vor putea fi plătite, de miercuri, taxele pentru paşaport, permisul auto şi plăcuţe de înmatriculare. Anunţul MAI

taxe si impoziteTaxele pentru pasaport, permis de conducere si placute de inmatriculare pot fi platite, de miercuri, prin internet banking, virament bancar, mandat postal sau numerar, la Trezorerie si Politie.

Este important sa stiti ca aceste taxe nu mai pot fi achitate la CEC. Iar contul in care trebuie depusi banii, indiferent de forma de plata, va fi afisat de fiecare prefectura in parte. In cazul pasaportului simplu electronic, veti achita o singura suma care contine valoarea actului si taxa consulara. La ghiseu, cand depuneti cererea, trebuie sa aveti si dovada platii taxei respective.

like facebookIata comunicatul MAI:

”Odata cu intrarea in vigoare a OUG nr. 41/2016 privind stabilirea unor masuri de simplificare la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, plata taxei de pasaport, precum si a tarifelor aferente confectionarii si valorificarii placilor cu numere de inmatriculare, atribuirii unui numar de inmatriculare preferential, pastrarii combinatiei numarului de inmatriculare, contravaloarea certificatelor de inmatriculare, a autorizatiilor provizorii si a permiselor de conducere se poate face prin internet banking, virament, mandat postal sau in numerar. Plata se poate face online in sistem internet banking, dar si de la orice banca unde persoana are deschis un cont bancar, prin virament catre contul unic deschis de catre fiecare Institutie a Prefectului”, precizeaza MAI.

Conform sursei citate, plata in numerar se poate face la casieriile unitatilor Trezoreriei Statului, casieriile Institutiilor Prefectului (pentru pasapoarte), la ghiseele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor (pentru documentele emise de acestea) din cadrul Institutiilor Prefectului si prin mandat postal. MAI mentioneaza ca plata in numerar a acestor taxe nu se mai face prin casieriile CEC Bank.

Sumele se incaseaza intr-un cont unic de disponibil deschis la unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului pe numele Institutiei Prefectului.

Astfel, fiecare Institutie a Prefectului va deschide in cursul zilei de marti un cont unic distinct pentru aceste plati, acesta fiind anuntat pe site-ul fiecarei Institutii a Prefectului. De asemenea, pentru a veni in sprijinul cetatenilor, pe site-ul fiecarei institutii a prefectului vor fi afisate: numarul contului IBAN, numarul codului fiscal, mentiuni legate de informatiile care trebuie completate de cetateni pe documentele de plata, adresele trezoreriilor si ale casieriilor institutiilor prefectului unde se poate face plata in numerar.

Pe documentul de plata vor fi inscrise CNP-ul si numele persoanei beneficiare a serviciului solicitat, contul IBAN, codul fiscal si denumirea institutiei prefectului unde va fi depusa cererea de eliberare a pasaportului, permisului de conducere, certificatului de inmatriculare sau a altor documente, dupa caz, suma si tipul de documente pentru a carui contravaloare se incaseaza plata, se mai arata in comunicatul citat.

Conform ordonantei, pentru reducerea birocratizarii, in situatia pasapoartelor se va face o singura plata intr-un cuantum care va cumula contravaloarea pasaportului, taxa pentru serviciul public prestat si, dupa caz, tariful suplimentar, valoarea ramanand neschimbata fata de cat este in prezent.

Atat in cazul pasapoartelor simple temporare, cat si al pasapoartelor simple electronice, in situatia in care plata taxei de pasaport s-a efectuat prin mijloace de plata online, la momentul depunerii cererii, solicitantul trebuie sa prezinte extrasul de cont doveditor, certificat de banca. Cand plata se efectueaza prin mandat postal este necesara prezentarea ca document doveditor al platii factura aferenta emisa de oficiul postal.

Actele necesare si termenele de eliberare a documentelor emise de MAI raman neschimbate.

MAI precizeaza ca cetatenii pot depune cereri pentru eliberarea pasapoartelor simple electronice, precum si pentru pasapoartele simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent de locul de domiciliu.

Pasaportul simplu electronic poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor, nu doar acela de unde s-a depus cererea, cu conditia ca cetateanul sa fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De asemenea, la solicitare, pasapoartele simple electronice se pot livra, prin curier, la adresa de domiciliu sau la resedinta, in schimbul unei taxe suplimentare care se plateste la momentul primirii documentului.

Sursa: Stirile ProTV

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *