Perle ale elevilor de clasa VIII-a la proba la Limba română: ”Împăratul vroia o fată pentru el, era bătrân dar ca să învieze vroia ceva proaspăt”

examen eleviŞi în acest an, profesorii care au corectat lucrările elevilor ce au susţinut proba de Limba Română la Evaluarea Naţională au întâlnit exprimări hazlii care se pot încadra cu succes la categoria ”perlelor”.

Ziarul Adevărul prezintă primele ”perle” descoperite de profesorii evaluatori de limba română, după prima zi de corectare.  În ciuda subiectelor, considerate foarte uşoare, unii dintre candidaţi nu doar că au dat răspunsuri greşite, dar au folosit şi exprimări buclucaşe, stârnind hohote de râs, dar totodată şi îngrijorarea faţă nivelul slab de pregătire al unor elevi.

like facebookCratima dă sens versurilor şi întăreşte caracterul oral al acestei poezii de Petre Ispirescu”, a scris un elev. Un altul a completat: ”Cratima întăreşte foarte mult aceste rânduri ale marelui poet.” ”Timpul este mirific şi pregăteşte pe împărat să se îndrăgostească.”, a explicat un alt candidat, precizând că ”Împăratul vroia o fată pentru el, era bătrân dar ca să învieze vroia ceva proaspăt.” ”Îi mai veni inima la loc sugerează că chiar se simţea bine alături de o fetişcană.”, a explicat unul dintre candidaţi.

Cratima – semn de punctuaţie dă muzicalitate versurilor.” ”Împăratul era nemulţumit deoarece îi crescuse un pom ce făcea mere de aur, în ciuda acestora împăratul este nemulţumit că el făcea doar flori”.

El era trist deoarece nu făcea decât flori şi mere bengoase.”

Basmul este specia genului liric în care ăsta poetul îşi exprimă sentimente în mod direct faţă de un pom.”

Alţi elevi, resemnaţi în faţa cerinţelor, care i-au depăşit, şi-au exprimat supărările în lucrări: ”Completirea indirectă este: care prost îmi va corecta lucrarea?”, ”Ideile nu sunt atât de multe, dar ştiu că vroia să îşi cucerească un tron.”

Nu am basmul predat, o să încerc să transform această idilă în baladă că aşa şi aşa seamănă.”

La fraza asta chiar nu mai ştiu.”

”Ştiu că această frază este de cauză aşa o fi.”

Vă zic ceva dar vrg (vă rog în limbajul adolescenţilor!) dar nu mai ştiu.” Pentru un alt elev, sărbătoarea despre care a relatat în lucrare i-a umit până şi profesori: ”A fost o sărbătoare aşa şi aşa, când o vecină a fost violată de un violator dar ei îi plăcea. Aşa că chiar a fost importantă pentru mine pt că am stat mult timp cu imaginea asta în cap.”

Nici la gramatică nu au lipsit perlele. Pentru un candidat  ”românească este adverb de mod”, iar ”în – verb predicativ”. Un alt elev a scris că ”patru este verb auxiliar” iar ”antonimul cuvântului frumoasa este cool”.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *