Inventarierea terenurilor din judeţ, aproape de final

teren agricolConform datelor centralizate la nivelul Prefecturii Botoşani, 21 de documentaţii de inventariere a terenurilor au fost finalizate, aflându-se la această dată în diverse etape de verificare şi avizare, iar alte 36 de dosare, provenind de la tot atâtea unităţi administrativ – teritoriale, vor fi finalizate până pe 26 septembrie. Cele 57 de documentaţii reprezintă 89% din totalul dosarelor care vor arăta, la final, situaţia exactă a terenurilor din judeţul Botoşani.

Cele mai „harnice” primării sunt, în ordine alfabetică, cele din Călăraşi, Corni, Dersca, Dimăcheni, George Enescu, Gorbăneşti, Hlipiceni, Lunca, Manoleasa, Nicşeni, Prăjeni, Răchiţi, Rădăuţi Prut, Roma, Suliţa, Ştiubieni, Ungureni, Unţeni, Viişoara, Vlăsineşti şi Vorniceni. Acestea au depus dosarele la Oficiul de Cadastru, cea mai mare parte dintre documentaţii fiind deja avizată de ANCPI (Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară). Primele documente întocmite au fost cele de la nivelul comunelor Dersca şi Vorniceni, acestea încheind procedura prin avizarea de către Comisia Judeţeană de Fond Funciar. Avantajul este că cele două primării îşi vor putea primi sumele de bani prin care Guvernul subvenţionează plata serviciilor de cadastru achiziţionate de autorităţile locale pentru realizarea inventarierii.

„Cele 57 de documentaţii aşteptate a fi finalizate până pe 26 septembrie clasează Botoşaniul printre primele 10 judeţe din ţară, în ceea ce priveşte respectarea prevederilor legii 165 din 2013. Încheierea acestei mari operaţiuni este aşteptată atât de primării, care îşi vor putea primi subvenţiile de la Guvern, dar şi de botoşănenii, sau alţi proprietari de terenuri din judeţ, care au nevoie de deblocarea activităţilor de fond funciar.”, a explicat prefectul Costică Macaleţi.

like facebookAceasta pentru că, potrivit procedurilor, în perioada inventarierii au fost suspendate orice alte activităţi de emitere a titlurilor de proprietate, punere în posesie sau de modificare şi corectare a titlurilor. Odată ce documentaţiile vor avea toate avizele, comisiile locale, alături de Comisia Judeţeană de Fond Funciar îşi vor putea relua activitatea normală pentru U.A.T.-urile (unităţi administrativ-teritoriale) care s-au achitat de sarcini.

Sursa> comunicat presa

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *